14-16/5 2010

HejsanSvejsan!

Här kommer en uppdatering om min helg. Som vanligt gick det alldeles för fort men kul hade jag.

Lördag:
Ställde klockan på 9 och sen tog jag, Sarah och Ruby 10 tåget in till city, där vi skulle spendera dagen. På kvällen var det nämligen dags för en Disco Cruise som Culture Care anordnade. Men mer om det senare. När vi kom in så mötte vi upp min vän Malena, det var sååå roligt att se henne igen. Har ju inte träffats på ett tag så det var verkligen jätteroligt. Vi vandrade runt lite i city. Efter ett tag var Malena tvungen att åka hem för att göra sig iordning. Så jag, Ruby och Sarah gick till Bryant Park, slappade lite och sen gick vi också och gjorde iordning oss. Vi  gick och bytte  om och fixade oss  på toaletterna på Starbucks. Nöden har ingen lag men det gick bra. Sen mötte vi upp Malena igen, gick och åt och sedan bar det vidare mot Disco båten. När vi kom dit skrev vi in oss och gick på båten. Det var jättekul, musik spelades, man fick se fantastisk utsikt över NYC från The Hudson River som vi åkte på. Jag träffade även på massor med kompisar från Au Pair skolan. Vilket var jättekul. Vi dansade och minglade under de 5 timmar vi var ute och åkte. Fick också många fina bilder på den underbara staden NYC. Kan inte fatta att jag bor 40 minuter från en av världens häftigaste städer, jag borde åka in oftare. Rfter kryssningen var planen att gå ut men Ruby blev inte insläppt vilket ver jäklig tråkigt. Kändes lite elakt att lämna henne där ute så jag följde med henne och så tog vi sista nattåget hem. Vi var lagom trötta sen när vi kom hem till mig så vi stupade i säng efter en lång men mycket rolig dag!



Ruby, jag och Sarah i Bryant Park



 Jag på båten



NYC



NYC



Malena och jag



Jag, Ruby och Sarah



NYC by night



NYC by night



Fick en fin bild på frihets gudinnan

Söndag:
Sov tills 12.30, var välbehövligt då vi inte var hemma föranns 4 tiden. När vi vaknade gjorde vi iordning oss. Logans systrar var här för att hans ena syster fyllde år så det var lite tårta och sjungandes för henne. Efter det åkte vi in till Ridgefield och hyrde två filmer. The Stepfather och Greta hette dem. Åkte hem, tittade på dem. The Stepfather var så bra men läskig. Verkligen rekomenderad om man gillar thrillers. Efter filmerna blev det mest slapp, städade upp i mitt rum och sen var det redan dags att sova. Att helgerna alltid ska gå så fort, kan inte förstå det. 

Hoppas att ni hade en bra helg!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0