8-12/3 2010

Hejsan Bloggen!

Nu har ännu en vecka seglat förbi här på andra sidan Atlanten! Det här är också mitt 100 inlägg, tyckte jag var lite häftigt! Får se om jag hinner komma till mitt 200 inlägg innna jag åker hem. Det är tveksamt men vem vet. Det får framtiden utvisa!

Måndag-Fredag:
Det har vart ännu en vanlig jobbvecka. L har vart i skolan på dagarna och jag har gjort mia vanliga sysslor med allt vad det innebär. I tisdags på kvällen så var jag och fikade Martina på Starbucks, jättetrevligt!! För er som inte kommer ihåg så träffade jag Martina när jag var på min weekendclass. Det var jättekul att träffas igen och vi har nu bestämt att vi ska träffas varhe tisdag kväll på Starbucks! Väldigt trevlig tradition tycker jag!Men nästa vecka går det tyvärr inte för då är den jäkeln i Florida och har det gött! Men efter det ska det nog gå bra. Vad har jag gjort mer? Just det ja, i onsdags så började jag och Ruby vår målnings kurs. Det kommer vara 9 onsdagar framåt, 2 timmar/gång. Det var faktiskt roligt och jag tror jag kommer lära mig mycket under de gångerna. Det enda sominte var så roligt är att vi kommer behöva köpa massor med material tills nästa gång. Ska åka och göra det det i helgen, tillsammans med Ruby! Hoppas att det inte blir för dyrt men det ska det väl inte bli. Det är ju trots allt bara en nybörjarkurs. I torsdags kväll så åkte jag, Sarah och Ruby till Starbucks och träffade några andra au pairer, riktigt trevligt. På fredag kväll jobbade jag, mina värdföräldrar skulle på bal med deras kyrka. L hade en kompis över och det skulle ha en sleep over. Det gick riktigt bra, vi lekte skola, åt mat, kolla på film och sen natta jag dem. Så det var en väldigt lugn fredag, men det som var väldigt bra var att jag inte spenderade några pengar. Det är alltid ett plus! Måste försöka spara lite nu så att jag kan hitta på roliga saker nu på våren och sommaren tillsammans med mina vänner over here.

 Nu ska jag ta helg, det får ni med göra!

Ha det det så bra så hörs vi!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0