15-19/3 2010

Hejsan!

Nu kommer en uppdatering om föregående vecka! Ursäkta att uppdateringen kommer så sent men bättre sent än aldrig i alla fall!

Måndag-Fredag:
Ännu en vänlig arbetsvecka. Det gick bra och allt rullade på som vanligt. Det går bra för L i skolan och han är duktig med sina läxor vilket alltid är roligt. På eftermiddagarna har vi mest varit ute. Det har varit kanonväder med ca 20 grader varmt hela veckan, så himla underbart! I fredags låg jag till och med ute och sola, det ni! Det allar jag en ordentlig vår. Har också skypat med sverige folk, alltid lika roligt! I måndags kväll så var jag hos Ruby och åt middag. Hon gjorde risotto, jättegott. Hon är verkligen jätteduktig på att laga mat, önskar att jag kunde vara så bra på det! I onsdag var det st patricks day också. Det är en irländsk radition och alla ska klä sig i något grönt. Barnen letar också efter någon troll liknande varelse som kallas Leprichorn. En stor flod i Chicago färgas grön, lite häftigt. Det är i alla fall en stor högtid för alla irländare här i USA Jag blev bjuden på mat av Rubys värdfamilj, den typiska maträtten, cornbeaf med potatis och kål. Det var inget vidare men kul att testa i alla fall. I fredags var jag, Ruby och den nya svenska tjejen Anna på bio, det blev filmen Bounty hounter med Jennifer Aniston i huvudrollen, riktigt bra och grymma repliker. Det var verkligen en skratta film! En bra avslutning på veckan helt enkelt!



Lepricorn




Bounty Hunter- grym film!

Ha det nu så bra så ska jag berätta i nästkommande inlägg om helgen!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0