13-14/3 2010

Hejsan!

Nu har helgen passaerat och det är dags att runda av den här veckan med ett litet blogginlägg! Så ni har lite koll på vad som händer här på andra sidan Atlanten.

Lördag:
Idag var det mammas födesledag, GRATTIS mamma! Hoppas att du hade världens bästa födelsedag med mycket trevligt umgänge och mycket god tårta. Jag hade gett nästan vad sim helst för att kunna fira din dag med dig men jag är glad att du hade en bra dag. Det var du verkligen värd! Älskar dig! 
Började dagen med en liten sovmorgon, tills 9 i alla fall. Lekte lite med L på morgonen, ringde och gratta mamma och sen gjorde jag iordning mig. Jag åkte iväg till Ruby och vi åkte vidare till Norwalk för att köpa lite material till vår målarkurs. Det tog ett tag och hitta allt och det kändes som vi köpte ganska avancerade grejer. Men vi får hoppas att vi köpte rätt saker och att vi får bra användning av dem. Efter det gjort åkte vi till stop &shop, köpte lite lunch och ingredienser till Banan bread. Det är som banankaka ungefär. Åkte hem till Ruby, bakade banan bread, kollade på en film. På kvällen skulle Ruby jobba så jag hjälpte henne lite. Vi åt mat, kollade på någon barnfilm och sen så la hon barnen . När det var klart kollade vi på en film, den var jättebra!Kommer inte ihåg var den hette, men det var en thriller som handlade om en pappa som letade efter sin fru och dotter som hade blivit kidnappade.

Söndag:
Idag är det ingen vanlig dag för det är Jannikes 20 årsdag! Grattis gumman! Hoppas att du hade en underbar dag. Tänkte mycket på dig! Älskar dig !
Tog sovmorgon och slappade mest hela dagen. Vi planerade in lite saker som vi ska boka nu i helgen som kommer. Ska bara kolla upp när det passar att åka med mina värdföräldrar. Men vi hoppas att det bli i Mars. Det som vi har tänkt först är en resa till Philadelphia och Washington D.C. i två dagar, från lördag till söndag! Hoppas på att det blir av. Sen ska vi även ta en typisk turistdag i NYC, men det blir nog i början av April när det är lite varmare. Men som sagt är det kul att ha något att se fram emot! På kvällen åkte jag och Ruby och mötte en ny tjej. Anna heter hon och kommer från Uppsala. Hon kom i fredags, så är precis ny. Men hon verkar trevlig så det blir säkert att vi umgås igen! När jag kom hem satt jag lite vid datan, svarade lite mejl, plockade iordning och sen tog jag natten. Ny arbetsvecka framför mig, energi krävs!

Ha nu en bra vecka så hörs vi på fredag igen!

Josefin

P.S. Har tyvärr inte mycket bilder på den här datorn så det kommer inte bli jättemycket bilder i framtiden. Men jag ska försöka ta nya så att ni får se lite. Jag vet ju själv att det är mycket roligare att läs amed bilder. Jag ska göra mitt bästa!

Kommentarer
Postat av: Uncle Jim

Nu har en ny helg passerat, hur har din helg varit?

Kram

Jimmy

2010-03-23 @ 09:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0