31/5-6/6 2010

Hejsan bloggen!

Nu kommer en uppdatering om veckan jag hade med mamma och Pontus, eller de tre dagarna vi hade tillsammans rättare sagt.

Måndag-fredag:

På måndagen var det Memorial Day här i USA. Man hedrar de som stupat i kriget. L skulle gå en parad den här dagen tillsammans med hans boyscouts. Så det kollade vi såklart på , på morgonen. Han var så söt i sin lilla kostym och min värdpappa är ledare för deras grupp. Jag tog en del kort , kul att ha som minne. Efter paraden åkte vi hem för att förbereda för en barbeque. Vänner till min värdfamilj kom, det var jättetrevligt. Vi åt mycket god mat så som kyckling, korv, potatissallad m.m. Jag älskar verkligen grillad mat, så gott! Hade en jättetrevlig kväll med fotboll, pingis, bus och lek med barnen. Pontus var ganska (väldigt) populär hos L. Så det var kul att han fick leka med en kille, det tyckte han om. På tisdagen slappade de på förmiddagen medans jag gjorde de vanliga sysslorna. Sen visade jag dem South Salem innan jag började jobba. Medans jag jobade så slappade de och på kvällen så åt vi middag tillsmans och skrev lite vykort, mycket trevligt!  På onsdagen så visade jag dem Ridgefield och de storhandlade på klädaffören Kohls, jag klandrar dem inte haha. Sen åt vi lunch på 50 coins, ville visa dem något typiskt amerikanskt. Det blev hamburgare med pommes, typiskt amerikanskt. Men gott var det! På kvällen blev det mest slapp och de packde iordning på deras saker som de skulle ta med sig på nästa resa som skulle bestå av en busstur på östkusten som bestod av b.la. Boston, Washington, Niagarafallen m.m. Vid 5 tiden nästa morgon körde jag dem till tåget, det gick bra. Visste ju att jag skulle få se dem på måndag igen. Resten av veckan gick bra, jobbade på som vanligt torsdag och fredag. Fredag kvällen blev lugn med filmkväll hos Ruby, trevligt!

Hoppas att ni hade en bra vecka. Det hade jag :)

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0