29-30/5 2010

Hejsan!

Nu kommer det en uppdatering om min underbara helg i NYC  med mamma och bror. Läs och njut!

Lördag:
Vi vaknade till liv vid 10 tiden och begav oss genast ut på staden. Började med frukost på Apple bees som fick bestå av omelett och amerikanska pannkakor, gottigt! Efter frukost bestämmde vi oss för att ta en taxi till en stor outlet med märkeskläder som heter Century 21. När vi kom dit så mötte vi upp Malena som skulle visa oss runt lite downtown. Vi shoppade runt lite där, jag shoppade inget dock. Bra där Josefin! Efter shoppingen drog vi oss vidare ner till Wall street, det var intressant att se för jag har inte varit där nere så mycket. Efter det blev det Ground Zero. Det var på det stället tvillingtornen rasade och skapade så mycket förödelse. Usch så hemskt! Men det var intressant att se och de håller nu på att bygga ett nytt torn där. Efter det tog vi en salladslunch och njöt av den ute i solen. jöt av.Sen vandrade vi vidare till chinatown, alltid like fascinerande och kul att se. Allt står på kinesiska och jag var en bland de få som inte var från asien . En upplevelse! Sen var Malena tyvärr tvungen att åka hem och vi andra drog oss tillbaka mot Times Square. Vandrade  runt lite och bara njöt av NYC atmosfären och gick efter en stund tillbaka till hotellet. Jag och Pontus tog en snabb dusch för att sedan ta tunnelbanan och möta upp Malena och hennes två kompisar på en bar i närheten. Det var jättetrevligt och vi hade det kul, blev kvar där tills 1 tiden då det bar av tillbaka till hotelet och en sovandes mamma. Mycket trevlig dag!



Den kända byggnaden strykjärnet+ mamma




Wall Street


Jag , Mamma och Pontus på Wall Street




Ground Zero




Jag och Pontus vid ett av utryckningsfordonen den 11 september


China town




Mamma och Pontus på tunnenbanan





Jag och Pontus på baren

Söndag:
Vakande vid 9 och skulle nu göra vårt bästa för att njuta av vår sista dag i city. Vi började med att gå till Times Square för att ställa oss i kö för Broadway biljetter. Efter lite köande så fick vi biljetter till Mamma Mia . Jag har ju sett den förut men mamma och Pontus ville se den och jag tyckte ju den var så bra så det gjorde inget att jag såg den en gång till. När vi hade köpt biljetter så gick vi och käka lunch på Fridays, tacos mums! Sen gick vi runt och titta i affärer. Jag och Pontus gick b.la. till American Eagle och där visade det sig att man kunde få visas på deras stora reklamskylt som visas över hela Times Square. Så vi tog ett kort och sen visades det upp inför hela Times Square, lite häftigt var det allt! Sen var det dags att dra oss vidare till showen. På vägen blev vi avmålade som karikatyrer, teckningen blev riktigt fin. Sen var det dags för showen, var precis lika bra som förra gången. Mamma älsakde den så det var verkligen lyckat. När det var klart så gick vi till Madame Tuessous, ett vaxkabinet där det har gjort vaxdockor av kändisar. Det var jättekul att se och en del såg verkligen riktigt ut. Sen var det dags att ta tåget hem till mig, Ruby var snäll som hämtade upp oss. Kom hem vid 21 tiden, satt och pratade lite med värdfamiljen och sen gick vi och la oss efter världens BÄSTA helg inne i NYC!



Jag, Mr. M&M och Pontus




Jag vid Times square



Min och Pontus reklamaffisch



Avmålningen, mamma, jag och Pontus




Brodaway med mamma och Pontus







Pontus+ Tyra Bank
s


Jag och Hugh Grant



Mamma och Niel Armstrong



Pontus och Pele



Jag+ mina barndomsidoler Spice Girls



Mamma och Jackie Kennedy

TACK mamma och Pontus. Jag hade en underbar helg med Er som jag aldirg kommer att glömma. Det betyder så mycket att ni kom hit och hälsade på. Älskar Er!

Josefin






Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det har verkligen varit en helt underbar helg och nu har vi det sa bra pa var rundtur

Kram Mamma och Pontus

2010-06-06 @ 04:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0