9-10/1 2010

Hejsan Svejsan!

Nu är heölen förbi igen och fort har det gått. Myckte bra helg har det också varit!

Lördag:
Sov ut och tog det lugnt på förmiddagen. Efter att jag gjort iordning mig så åkte jag och mötte Sarah i Ridgefield, vi besökte Starbucks. Efter det åkte vi hem till henne och bara slappade, skönt. Vi planerade även alla roliga saker vi ska  göra i vår. Det blir många roliga saker som kommer hända, jag längtar! Vid 16 tiden åkte vi till Sarahs kompis som ska flytta till en annan stad. Sarah lämnade en present till henne och vi pratade lite. Trevligt! När vi prata klart så åkte vi vidare mot bion. Vi bestämde oss för att se Avatar i 3D. Så vi åkte och köpte lite godis och sen åkte vi tillbaka i bion och vi fick köa in till biosalongen för det var fullsatt. Jag trodde inte filmen skulle vara superbra i och med att jag inte gillar fantasy  och overkliga saker så mycket. Men samtidigt hade jag hört så mycket om den och var nyfiken. Och den var faktiskt riktigt bra och verkligen sevärd. Ni som inte har sett den, se den! Den var verkligen bra, mycket bättre an jag trodde den skulle vara. Filem var nästan 3 timmar så var inte hemma föranns efter midnatt. Men då sov jag gott när jag gick och la mig. Mycket lyckad och rolig kväll!




3D, därav glasögonen


Söndag:

Var meningen att jag skulle gå upp kl.9 men jag försov mig och vaknade inte föranns 10 tiden. Attans, jag som skulle ringa mamma. Men hann ringa henne en snabbis i alla fall och vi bestämde att vi skulle skypa nästa söndag och då ska jag inte försova mig. Saknar ju min lilla mammsing! Efter jag pratat med mamma kom Tibro Maria hit för vi skulle på Au Pair möte i Danburry! Vi slappade lite hemma hos mig och sen var det dags att bege sig av. Vi hyrde skridskor och begav oss ut på isen. Just i det tillfället insåg jag hur dålig jag är på skridskor, ingen isprinsessa alls haha. Men jag lyckades åka runt några varv i alla fall och till slut fick jag hyfsad kläm på det. Jag ramlade faktiskt inte en enda gång, bra där Josefin! Efter några vändor, kort och filminspelningar kände jag dock att det inte var värt att utmana ödet mer så vi begav oss. På hemvägen så spelade vi hög musik som bara den och spelade även in en rolig film. Eller vad säger du Maria?! Haha! När Maria släppt av mig så åkte jag och mötte upp Sarah i Ridgefield. Vi fixade lite banken och sen umgicks vi mest hela kvällen och hade det trevligt, så kul att umgås med henne! Kom hem vid 22.30 , måste nämligen vara hemma vid den tiden när jag jobbar dagen efter men det är helt okej. La mig vid 23, laddade batterierna inför kommande arbetsvecka med 8 timmars sömn, Perfekt, nu är jag redo för veckans utmaningar!




Isprinssesan Josefin, eller inte haha!




Jag och Maria!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0