23-24/1 2010

Hejsan!

Jag har haft en helt underbar helg med svenskt sällskap bestående av Maria! Mycket västgötska, skratt och prat!

Lördag:
Gick upp vid 8.30, gjorde mig iordning och pratade lite med min värdmamma och L. Vid halv tio kom Maria och hämtade mig. Vi styrde kosan  mot tågsationen som skulle ta oss till NYC, underbart! Vi kom fram till city vid 11 tiden och då bestämmde vi oss för att ta lite lunch. Efter det bar det av till dagens huvudattraktion. Lejonkungen på Broadway! Broadway var jättefint och kändes högtidligt! Showen var helt UNDERBAR , jag kan inte beskriva det med ord. Det var helt otroligt, tog andan ur mig. Det  var så otroligt bra på alla sätt och vis som sagt svårt att förklara. Men jag kan säga ett det var ett av de häftigaste och roligaste sakerna jag någonsin varit med om och helt klart något av det bäst jag gjort sen jag kom till USA. Ohh, det var så bra!!! Komme leva på det väldigt länge! Efter showen var vi både i extas ungefär haha. Men jag köpte en t-shirt som minne. Vi gick till HM, jag hittade 2 par jeansleggins och ett par skor. Efter det kände vi kände oss lite hungriga så gick och  åt middag och sen tog vi tåget hem vid 19.30, trätta efter en lång med den bästa dagen i den staden, utan tvekan! Vi kom hem till mgi vid 20 tiden. Pratade lite med min värdmamma och sen kolalde vi på en film, love actully hete den. Tror jag har sett den tidigare men den var bra i alla fall. Maria sov över här sp det blev ganska sent men vi hade det så roligt så det gjorde  absolut ingenting



NYC



Broadway










Söndag:
Efter en lång och behövlig sovmorgon till 11 så gick vi upp. Gjorde iordning oss och sen bakade vi en kaka, tro det eller ej! Pratade även lite med Sverige, trevligt!  Efter det var det va mot dagens mål, Yale! Det låg typ 1 timme bort men resan gick bra. När vi kom fram åt vi lite lunch och sen gick vi runt och tittade på universitet. Det var jättefint och väldigt mäktigt. Men Harvard är snäppet bättre, men Yale vr fortfarande väldigt fint. Vi tog lite bilder och fick en del fina, kul! Tyvärr började det regna efter ett tag så då bestämde vi oss för att dra oss hemåt. Så vägen hem passerade vi IKEA så vi passade på att åka in. Jag blev en filt och choklad rikare, inte helt dumt! Sen bar det va hemåt och när vi väl kom hem så åt vi lite av kakan och slappade. Vid 21 tiden åkte Maria hem och jag slappade och fixade med lite papper.



Yale




Yale




Yale



Yale



Yale


Har verkligen haft en grymt bra helg, det här blir svårt att toppa. Eller vad säger du Maria?


Nu laddar vi batterierna inför en ny vecka!

Jag önskar en trevlig vecka! Hörs på fredag igen, då är det helg igen yey !

Josefin

Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

sannerligen svårt att toppa!! o en UNDERBART GRYM helg!!

TACK TACK TACK för att du tog med mej på lejonkungen o att du ville spendera helgen med mej :)



vi måste synas snart igen! :D

KRAM!

2010-01-25 @ 19:01:59
URL: http://marialinneajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0