16-17/1 2010

Hejsan!

Nu är helgen förbi igen och det är söndag kväll. Men det känns helt okej har haft en lugn och skön helg!

Fredag kväll:

Efter jag slutat så kom Ruby förbi och vi var här ett litet tag. Efter en liten stund tog vi bilen till Ridgefield. Första stopet blev stop&shop där vi köpte lite gott och sen åkte vi vidare till Sarah där även hennes kompis David var. Vi hade med oss två filmer och vi började med att titta på den kända skräckfilem Panorma Activity. Den var riktigt läskig och väldigt skum. Den var mer psykisk än skrämmande. Den är absolut sevärd så ni som gillar skräckfilmer fick nu ett tips. Den andra filem var någon kärleksfilm men den var inte alls bra, kommer inte ens ihåg vad den heter. Efter det prata vi bara lite och det blev ganska sent. Så skjutsade hem Ruby och sen kom jag hem vid 2 tiden någon gång. Efter en trevlig filmkväll med trevligt folk.

Lördag:
Tog en ordentlig sovmorgon till 10.30, skönt! Gick upp och gjorde iordning mig och sen åkte jag till Sarah. Vi åkte sedan vidare till mallet (köpcentrumet). Det var mycket rea och jag fyndade en del. En skjorta, en tröja, ett par solglasögon och en plånbok, trevligt! Vi åt kinamat där med, det var mums! På  vägen hem så stannnde vi till på Starbucks och fikade och sen bar det av hemåt till Sarah. Jag var tyvärr tvungen att åka hem direkt då jag skulle jobba. Jag började jobba kl.18.00. Men kvällen gick riktigt bra. Jag och L spelade spel, han kollade lite på tv och sen åt vi lite middag. Efter det gick vi upp till sängs och han slockande vid 21 tiden. Mina värdföräldrar skulle komma vid 23 så jag plockade iordning lite och sen kollade jag på en film, Julie and Julia hette den. Den var helt okej, du skulle gillat den filmen mamma. När mina värdföräldrar kom hem pratade jag lite med dem och sen gick jag och kollade klart på filmen. Blev riktigt trött så gick och la mig när den var klar och då somnade jag gott

Söndag:
Gick upp vid 9.30 för jag skulle skypa med mamma.  Pratade med henne ca 1 timme och sen fixade jag med lite tvätt och efter det kom de andra hem får kyrkan. Så jag hjälpte L att göra sig klar inför snowboardåkningen som han har varje söndag. När de hade åkt igen var jag riktigt hungrig och försökte jag göra pannkakor, de blev helt okej faktiskt. Så det var en god söndagsfrukost! Efter det ringde jag pappa, svarade på liute mejl, tvättade och fixade iordning L`s idrottsväskor. Skönt att ha det gjort. När det var klart tog jag en dusch och gjorde iordning mig och sen bar det av till Ridgefield för att lämna tillbaka lite filmer och sen åkte jag hem till Sarah. Hon började laga lite mat, det blev champinjoner fyllda med mjukost och en stor sallad , mums! Det var riktigt trevligt och vi hade det superkul! När jag kom hem kollade jag på en film. Baby Mama hette den och den var riktigt rolig. Härlig avslutning på en mycket lugn och skön söndag. Nu laddar vi batterierna inför en ny arbetsvecka!

Ha en bra vecka alla så hörs vi på fredag igen!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0