11-15/1 2010

Hejsan på er!

Jag har nu bestämt att jag kommer uppdatera varje fredag, det känns så tjatigt att uppdatera om varje dag för sig. Så nu kommer det komma uppdateringar på fredagar om veckan och på söndagar om helgen då det kommer bli mer ingående om vad jag har gjort på lördagen och söndagen. Hoppas att det blir bra för er. Kanske lite mer kvalitetsläsning på det sättet, hoppas på det!

Måndag-Fredag:
Det har varit en vanlig vecka, en typisk au pair veckan kan man säga. Dagarna har bestått av att få iväg L till skolan, tvätta, handla, laga mat. Vi har vart på karate, scoutmöte, spelat x-box, byggt med lego och haft brottningsmtacher. Det har varit en bra och rolig vecka med L. Kvällarna har mest bestått  av att jobba, slappa. Men i torsdags så träffade jag en ny tjej här, eller hon kom i November men första gången jag träffade henne igår. Ruby heter hon och kommer från Australien. Hon var verkligen jättetrevlig och vi hade det jätteroligt. Vi gick ut och och åt på 50 coins, gott var det! Vi ska träffas ikväll med och hitta på något, det ska bli kul!
Under veckan har jag även bokat upp mig för en weekendclass på Long island. På det sättet kommer jag få 3 credits av 6 (36 timmar av 72) som jag måste ha.Har sedan tidigare 20 timmar från spanskan så behöver bara 20 timmar till och för dom ska jag gå en målarklass, tro det eller ej! Jag är jättedålig på att måla men orkade inte ta något seriöst. Så det fick bli något slappt och det var för elever med lite eller ingen erfarenhet, kände att det passade mig. Börjar den i Mars och sen håller den på i två månader så börjar i första veckan i mars och slutar sista veckan i april. Det kommer bli gött när det är klart! Fick ett riktigt planerar ryck idag så tog tag i att boka massor med saker som jag vill göra nu i vår.

- åka skidor med min värdfamilj en dag
- Broadway show, lejokungen som jag fick av mina värdföräldrar
- Besöka universitet Yale
- Film helg med Tibro Maria
- Weekend class Long Island
- Black Eyed Peas konsert på Madison Square
- NHL match på Madison Square
- Drawing class
- MORMOR OCH MORFAR KOMMER 27/2!
JIPPI!



Det är det som är bestämt nu. Men jag vill även hinna åka till Philadelphia, Washington DC , gå på en amerikansk fotbollsmatch, hälsa på Malena och sen att Malena ska hälsa på mig med såklart. Men det ska allt hinnas med, det har jag bestämt! Jag tycker det är jätteviktigt att ha saker planerade här så man har något att se fram emot. Perfekt när man känner sig lite nere, bara att ta en titt på almanackan så blir man glad igen.

Jag har även två födelsedagsbarn att gratulera den här veckan:



Grattis Morfar! Älskar dig! ( Tisdag 12/1)




Grattis Hjärtat! Hoppas du fick världens bästa 7-årsdag! Älskar dig! (Torsdag 14/1)

Önskar er alla som läser det här en trevlig helg!

Josefin

Kommentarer
Postat av: Morfar och Mormor

Jaså du smygfotade oss när vi Skypade.

2010-01-24 @ 21:31:18
URL: http://josefininusa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0