1-3/1 2010

Hejsan!

Vad konstigt det kändes att skriva 2010 istället för 09. Men jag vänjer mig nog snart. Tänk att det redan är 2010, kan knappt förstå det. Men jag känner på mig att det här året kommer bli riktigt bra och jag ska verkligen göra allt för att det ska bli ett superår. Hade ett bra 2009 när jag tänker efter. Hann med mycket som att ta studenten med bra betyg, flytta till USA och allt som det har medfört. Ett bra år var det allt! Men nu ska jag uppdatera er lite om helgen som har gått

Fredag:
Vaknade upp hos Jackie, där vi hade firat nyår. När vi hade vaknat till liv så började vi packa hennes väskor. Hon åker nämligen hem snart. Så vi packade hela förmiddagen. Efter det åkte vi hem till Linnea och bara umgicks lite. Vi var ganska sega allihoppa så det blev inte så mycket vettigt gjort. Linnea ville i alla fall åka och äta på Olive Garden för sista gången innan hon åkte hem. Så det gjorde vi. Jag tog brocoli och kyckling den här gången, supergott! Vi tänkte hitta på något kul efter men alla var så himla trötta och sega. Vi bestämmde oss för att åka hem var för sig så jag kom hem redan vid 22 tiden. Men det var helt okej, var ändå trött och slö som bara den. Det var riktigt skönt att komma hem också, hade inte träffat varken min värdmamma eller L på en vecka. När jag kom hem så trodde jag att L hade somnat men helt plötsligt kommer det nerspringandes en mycket glad liten 6-åring och ger mig världens största kram. Oh, vad jag hade saknat honom, min lilla buse. Det kommer vekrligen bli svårt att lämna honom, det känner jag redan nu. Usch, villl inte ens tänka på det!

Lördag:
Gick upp vid 9 tiden och gjorde mig iordning. Vid 10 mötte jag upp Sarah. Vi skulle nämligen fixa en hej då fest som överaskning för Linnea, Jackie och Marianne. Så vi åkte runt och köpte presenter,tårta, ballonger m.m. Sen åkte vi hem till Linnea där Sarah tog med henne och Marianner för att hömta Jackie. Medans de var borta förberede jag allt. Det blev riktigt bra. När de kom tillbaka överasskade vi dem med tårta och presenter, jättekul! Linnea blev jätteglad så det var jättekul att se! De andra raktionerna var de lite delade meningar om men strunt samma. Kul att Linnea blev glad i alla fall! Efter det så slappade lite hemma hos Linnea och sen åkte vi och åt på en jättegod sushirestaurang i Ridgifield. Det var jättegott och hyfsat billigt! Dit ska jag ta Malena någon gång. Hon kanske kommer på lördag föresten, hoppas det! Efter sushin åkte vi och hyrde film, det fick bli My life in ruins. Det var en helt ok film. När filmen var slut så skjutsade Sarah hem mig, snällt! Vi hade en riktigt välbehövlig och bra pratstund i bilen.  Kom hem vid typ 23 tiden, så då blev det sängen. Var hyfsat seg forfarande haha.



Jag, Linnea, Jackie, Marianne och Sarah

Söndag:

Sov ut och sen slappade jag tills typ 13 då jag började jobba. Vi tog ner allt julpynt och jag lekte lite med L. Vi busade runt, spelade x-box och lite vanliga spel. Det var riktigt roligt! När jag slutade vid 17 tiden så åkte jag till Linnea, hämtade upp Sarah på vägen. Hemma hos Linnea umgicks vi bara, får ta vara på tiden i och med att hon åker på onsdag. Det var allt lite sorligt när man satt där. Hon fick jättefina hej då presenter av sina värdföräldrar. Ett stort fotoalbum och ramar som barnen gjort. Sen läste mamman också upp ett jättefint brev, oh det var så himla fint. Men Linnea förtjänar det verkligen! Var meningen att vi skulle säga hej då men hade inte alls lust för det så vi sköt fram det tills på tisdag istället. Åkte hem vid 22 eftersom jag har curfew kl.22.30. Men det var helt okej i och med att jag ändå ska träffa Linnea på Tisdag igen! Var lite sorglig kväll med ändå rolig och jag kommer verkligen sakna Linnea! Men vi får se till att träffas när jag kommer hem till Sverige, vi bor ju trots allt i samma hemland!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0