25-29/1 2010

Hejsan bloggen!

Nu kommer en uppdatering om veckan som har gått.

Måndag-Fredag:
Det finns egentligen inte så jättemycket att säga om den här veckan. Har verkligen varit en typisk jobbvecka med allt vad det innebär så som tvätt, storhandlig, läxläsning, bus och  lek. Det har helt enkelt varit en vecka då allt har rullat på som vanligt. Jag har skypat lite med Sverigefolket vilket alltid är roligt och ger mig energi! På kvällarna har jag mest slappat och umgåtts med Sarah och Ruby, alltid lika trevligt! Det har också vart en snöstorm nu i veckan så strömmen gick för alla våra grannar utom oss. Så vi bjöd över alla grannar på middag, det var trevligt trots att jag fick ta hand om 5 barn. I fredags kväll så åkte jag och Ruby till Sarah, det fick bli filmtittande, hajen. Jag har sett den föut men den var fortfarande bra! Trevlig kväll var det i alla fall!
Denna vecka har också vart en sakna alla mina nära och kära vecka. Det är en bland de första gångerna jag har kännt hur mycket jag saknar er. Det är jobbigt att inte vara  nära sina nära och kära, att bara kunna ringa eller träffas. Jag kan inte och vill nog inte förstå att jag inte har sett eller kramat mina föräldrar på 7 månader, det är en lång tid. Jag saknar Sverige, Skövde, svensk mat och mest av allt saknar jag alla mina nära och kära. Jag saknar Simone och Lovise så mycket att det gör ont i mig ibland. Ibland känns det som jag missar så mycket som jag aldrig kommer kunna ta igen men samtidigt upplever jag väldigt mycket här som jag aldrig skulle upplevt annars. Men jag antar att dessa funderingar hör till livet som au pair, det är det som får mig att växa som person. Men ni ska veta att ni är saknade, varende en!Jag älskar er! Men what doesent kill you make you stronger sägs det ju, så jag får ta fasta på det!


Jag Älskar Er, mer än ni någonsin kommer kunna förstå!


Ha nu en jättebra helg, det ska jag ha!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0