3-4/4 2010 PÅSK


Glad Påsk på er därhemma! Hoppas att ni hade en jättebra påsk med mycket god mat och påskägg!


Nu ska jag berätta er om min påskhelg, som var riktigt lyckad!
Sov ut på lördag morgonen, sen målade jag, L och min värdmamma påskägg, riktigt roligt. Efter det åkte jag och Ruby in till Ridgefield för att göra lite ärenden. På kvällen hade vi en stor påskmiddag med skinka, potatis, sallad . Till efterätt blev det en jättegod glasstårta, mums! Det var också mycket trevligt sällskap. Ruby kom också, vilket var jätteroligt! Det var jättetrevligt och gott! Vi pratade och hade oss, jag gav även L och hans kompis en liten påskpresent som bestod av lite godis, kritor, gosedjur m.m. De blev glada så det var kul. 

På söndagen som kallas Easter Sunday, denna dag började med att leta efter påskägg, Jag och L hittade alla. Sen hittade vi även en korg var från påskharen. Jag fick en bok, två linnen, sockar och massa godis. Han är för väl för snäll den är påskharen. Efter det gick vi till kyrkan och sen åkte vi och åt brunch på en riktigt tjusig restaurang. Brunchen kostade 45 dollar/person (ca 400 kr). Jag har aldrig i mitt liv varit på en sån fin restaurang. Det var en trerätters, till förätt var det sparris med gravad lax, till huvudrätt var det eggs benedict. Det var stekt egg, skinka, potatis, grönsaker och hollandiesås, väldigt gott. Till efterätt blev det chockladmouse, en av de bästa efterätterma jag någonsin ätit! Det var en rolig upplevelse att vara på en sån fin restaurang även om jag kände mig lite vilsen! Efter brunchen åkte vi hem och jag och L lekte ute i det fina vädret några timmar, på kvällen åkte jag in till Ridgefield med Ruby, gjorde några ärenden och sen tog vi oss en glass. Perfekt avslut på en underbar påskhelg. Det har också varit riktigt fint väder hela påsken, runt 20 grader och strålande sol!



Mitt påskägg!


 Påskmiddagen




Den fina påsktårtan



Min present från påskharen


Hoppas att ni hade en lika underbar påsk som jag hade!

Josefin


Kommentarer
Postat av: Uncle Jim

Hej Josse,

Jag hade en underbar påsk också.

Kram på dig

Jimmy

2010-04-08 @ 10:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0