27-28/3 2010

Hejsan på Er!

Nu kommer äntligen min uppdatering om min lilla helgtripp till Philadelhia, Washington D.C. och Baltimore. Jag kommer inte riktigt ihåg allt nu när jag ska skriva ner det men jag ska göra mitt bästa så att ni kan ta del av min helg.

Lördag:
Det blev uppstgining mitt i natten för att ta oss in till NYC  och Chinatown där bussen skulle avgå. Resan in gick bra även fast vi var lite sega och trötta. De som var med på resan var alltså jag, Ruby och hennes vän Ashley som bor i New Jearsy!
Vi han i tid till Chunatown och sov största delen av resan till vårt första stopp Philadelphia. Vi hann där se deras huvudbyggnad, Independece Hall. Det var en jättefin byggnad och är en stor del av Phillys historia. Något annat som jag inte såg men väldigt gärna skulle viljat se var Liberty Bell som också är en stor del av Phillys historia. Men kanske tar en endagstrip dit och kolla den staden lite mer då vi tyvärr inte fick så mycket tid där. Efter Philly blev det lunch, sushi och sen åkte vi vidare till Washington D.C. Den staden var helt underbar, så himla fin. Körsbärsträden blommade och vädret var helt underbart, strålande sol och ca 20 grader varmt! Verkligen perfekt! Det vi såg var Kapitolium, en av USA:s regeringsnyggnader, Jefferssons  memorial, vi såg även det stora tornet som kallas Washington monumentet. Det var jättefint där, verkligen! Efter Washington D.C. var det dags att åka vidare till middag och sen hotellet. Hotellet var Shereton och jag tyckte faktiskt att det var helt okej, skönt med sömn!



Independence Hall!



Häst och vagn i Philly



Våren hade kommit till Philly, härligt!




Kapotolium, regeringsbyggnaden i Washington D.C.



Jag och regeringsbyggaden







Jeffersson Memorial



Washington var jättevackert!



Washington Monument!



Jag och Monumentet


Söndag:

PAPPAS FÖDELSEDAG, GRATTIS PAPPA. HOPPAS ATT DU HADE EN UNDERBAR DAG. ÄLSKAR DIG !


Tidigt på söndag morgon bar det vidare in till Washington D.C., vi såg Lincon memorial som var väldigt stort och fint. Så vi gick runt och tittade där ett tag, mysigt! Även idag var det fint väder med ca 15 grader och sol, härligt! Efter det var det dags att åka vidare till vita huset, dte var mycket mindre än vad jag trodde att det skulle vara. Det var dock väldigt fint och kul att se! Efter det ar det dags för lunch och sen åkte vi vidare till Baltimore som ligger ca 1 timme ifrån Washington D.C. Vi fick 2 timmar att vandra runt och bara kolla på Baltimores centrum. Det var en fin stad med mycket vatten. Vi såg inte direkt några kända sevärdigherer utan mest njöt av staden och vad den hade att erbjuda.Kollade lite i hamnen, lite i affärer osv. Sen bar det vidare av hemåt igen, det vill säga till NYC. Det var en bussresa på ca 3 timmar, men det gick ganska bra. Sov mesta delen av vägen. När vi kom tillbaka så hade vi ca 20 minuter på att ta oss från chinatown till Grand Central, vi hann med tunnelbanan och när den kom in hade vi 3 minuter att springa till tåget. Jag och Ruby kutade, jag såg tåget på rälsen, hann fram till det men precis när jag står det börjar det rulla, jag bankar på fönstret men det åker iväg, sån jäkla otur, Typsikt min otur. Så det var bara att vänta ytterliggare 1 timme på nästa tåg, fanns inte så mycket att välja på. Vid 22 var vi i alla fall äntligen hemma, efter en lång men rolig helg!


Lincon Memorial



Abraham Lincon



Vita Huset






Baltimore



Baltimore



Baltimore


Hejdå Baltimore


Resan var bra men intensiv. Det bästa var helt klart att man fick se så mycket på så kort tid! Sen var det ju inte helt fel att vädret var underbart!

Ha det nu så bra så kommer det sart upp ett inlägg till om L`s påsklov!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0