24-25/4 2010

Heeej på Er!

Hoppas att ni har fått en bra start på veckan! Nu kommer lite läsning om min helg som för övrigt var helt underbar!

Lördag:
Sov till 10 tiden, gjorde iordning oss och sen var det dags att gå ner och äta hotelfrukost, mums! Det blev en skandinavisk frukost för mig som innehöll ägg, kaviar, skinka, ost, grönsaker m.m. Det var jättegott och en bra start på dagen. Efter frukosten spatserade vi ut på stan, hade unerbart väder med solsken och vindstilla! Hittade en jättebra affär där jag blev en kavaj och ett par jeans rikare, ca350 kr för allt! Helt okej! Efter det sa Maria att hon hade en överasskning, VA? tänkte jag. Hon har ju redan gett mig två hotelnätter i NYC, vad mer kan man begära ?!. Men det visade sig att hon tog mig för att se en Broadway show hon hade fått biljetter till av sina värdföräldrar i Hej Då present. Showen hette A Little Night Music och Catherine Zeta- Jones spelade en av huvudrollerna, det var kul att se henne i verkligheten . Den var tydligen Sverige inspererad vilket jag tycket var lite roligt! De använde svenska städer och uttryck, häfitgt! Efter showen mötte vi upp Marias kompisar och sen kom även Ruby till vårt Hotel, jättekul! Vi gjorde oss iordning och jag kom på den ypperliga iden att beställa in champange till Maria för att fira henne som vän och en liten hejdå present så där från oss alla. Så det gjorde vilket var mycket lyckat! Efter det var det dags att ta sig vidare till Webster Hall som är en underage club, man måste bara vara 19 år istället för 21. Vi kom in som VIP, så slapp stå i kö samt betala, gött! Har alltid velat göra det så det var kul haha! Klubben var stor, 3 våningar med olika musikstilar och sen akrobater lite överallt för det var någon cirkus kväll. Det var helt okej faktiskt, kul att ha sett det! Det blev en lång natt, kom tillbaka till hotellet vid 4 tiden på morgonen, det var jag, Maria och Ruby. Vi satt uppe och pratade lite så det blev inte att lägga sig föranns 5 tiden men det var det värt! Så jäkla bra dag / natt!







Alla tjejer!



Jag och Ruby!


Maria+champange



Söndag:
Vaknade vid 10 tiden, packade iordning på våra saker. Gick och åt den goda hotelbrunchen som fick bestå av hamburgare så vi skulle stå oss ett tag. Sen blev det att checka ut men vi lämnade våra väskor på hotelet så vi slapp bära på dem. När Maria checkade ut så visade sig att han som jobbade i receptionen var svensk och kom från Stockholm. Han pluggade Hotel manegment och hade sin praktik i NYC, var lite häftigt! Han var 21  år och i vanliga fall pluggade han i Schweiz men var klar I augusti så då skulle han åka hem till Sverige igen! Det var kul att träffa på en svensk, Sweidsh power som han uttrycket det haha!  Vi gick runt och tittade lite, gjorde lite shopping och Maria gjorde lite ärenden. Efter det insåg vi att det var lite tajt om tid så det blev att springa tillbaka till hotelet, hämta väskorna. Sen skulle den svenska killen visa sin IPad och grejer men var tvungen att springa till tåget, skulle jobba på eftermiddagen.. Men jag fick hans nummer i alla fall, så ska nog in till NYC nästa helg med Johanna och sen möte upp Maria+ hennes kompisar och sen han och hans kompisar. Kommer bli nice! Svensk Power! Hoppas på att det funkar så jag inte behöver att jobba men vi får hålla tummarna! Men jag och Ruby hann med tåget och när jag kom hem så möttes jag av en väldigt glad L som skrek ut :
Josefin, I missed you! I was a little bit down but now I`m happy again!  Love you!
( Josefin. jag har saknat dig! Jag var lite nere nyss men nu är jag glad igen! Älskar dig!)

Han är väl för söt min lilla pojke, puss på  honom!
Lekte med honom, byggde lego, åt middag, spelade x-box, läste  böcker och sen gjorde jag honom redo för natten. Kul att spendera tid med honom, hur ska jag någonsin kunna lämna mitt lilla monster som jag älskar som om han hade varit min egen lillebror?! Efter det packade jag upp mina grejer och sen satt jag mest vid datan och slappade, sen var det dags att sova efter en mycket lyckad helg! TACK Maria! Lätt bästa NYC helgen!

Kommentarer
Postat av: Uncle Jim

Hej hej,

Du får väl hålla tillgodo med storebror istället hahahaha!



Kram från J. som undrar hur det var med leg kontrollen :D Då jag själv fick visa leg för att köpa öl i usa men det klart jag ser väl yngre ut än dig hahahah

2010-04-27 @ 14:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0