10-11/4 2010

Hej igen!

Nu kommer även en uppdatering från helgen som har gått!

Lördag:
Började med att jag tog en ordentlig sovmorgon som varade till 11 tiden, så skönt!  Efter det så åkte jag och Ruby in till Ridgefield, uträttade lite ärenden, köpte bland annat en present till min värdmamma. Måste hitta en present till L snart, han fyller sju år den 7 maj. Tiden går fort! Passade även på att käka en sen lunch som fick bestå av tex mex burgare för min del, lika gott som vanligt! Efter lunchen var jag tvungen att åka hem för jag skulle nämligen börja jobba vid 14 tiden, mina värdföräldrar skulle nämligen iväg på ett födelsedagskalas. Så jag och L lekte ute i skogen och målade med gatkritor de två första timmarna, gick in, byggde lego, åt middag, tittade på tv och sen nattade jag honom. Det gick riktigt bra och han somnade gott efter vår lekfulla eftermiddag! När han hade somnat kom Ruby förbi och vi kollade på filmen Mean Girls! Efter  det var det runt midnatt, värdföräldrarna kom hem, Ruby åkte hem och jag gick och la mig, somnade gott!

Söndag:
Vaknade redan vid 9 tiden, antar att jag hade fått tillräckligt med sömn morgonen innan. Gjorde iordning mig, hjälpte min värdmamma att planera L`s kalas som han ska ha på något grottliknande ställe, där de ska gräva efter stenar och grejer. Jag tror det kommer bli jättebra! Tyvärr kommer jag inte kunna vara med för att vi har en Au Pair kryssning samma dag, har lite dåligt samvetemen jag tror det kommer gå bra ändå! Efter förmidagsfix åkte jag till Ruby`s, vi åkte vidare till Sarah och sen till en annan au pair David. Vi slappade lite där, spelade basket, hoppade studsmatta, spelade tennis m.m , jättekul! Sen kom Maike och hämtade upp oss och vi for vidare till dagens huvudaktivitet, Go Cart! Det var ett au pair möte så vi hade fått lite rabatt! Betalade 30 dollar för 2 race, inte så farligt! Vi fick ta på oss racingoveroller, munskydd, hjälm och nackskydd, man kände sig riktigt proffsig! Efter det var det dags att köra, jag kom 7 av 14 första loppet med andra loppet kom jag 3:a av de 14 som körde, inte så dåligt. De som kom före mig var två killar, så jag var bäst bland tjejerna i alla fall, bra där Josefin! Riktigt kul var det i alla fall, vill åka dit någon mer gång! Efter Go Cartingen bestämde ett gäng av oss för att gå och äta, det fick bli applebees. Jag tog kyckling och potatis, helt okej! Sen var det dags att köra hem, kom hem vid 20 tiden! Tog en dusch, satt lite vid datan och sen blev det sängen, hyfsat nöjd efter min debut som go cart förare. 



Ruby, jag och Sarah!

Hoppas att ni hade en bra helg!

Josefin

Kommentarer
Postat av: Uncle Jim

Formel1!

Se upp så du inte börjar gasa på förmycket med den silverfärgade kärran utanför huset :D

Kram!

Jimmy

2010-04-13 @ 12:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0