9/9-11/9 09

Hej Hej

Onsdag:
Idag var det dags för den stora dagen. L började i första klass! Han var verkligen uppspelt kvällen innnan och kunde inte somna. När han vaknade så var han stressad för han var så rädd för att missa skolan haha, sötunge. Morgonen rullade på bra och han var på mycket bra humör. Vid 8.25 så började vi gå med skolbussen, mina värdföräldrar var också med så vi filmade lite, tog kort och så. När vi kom fram till busstoppet så var grannarna också ute så L lekte med dem till bussen kom. Sen bar det iväg för min lilla kille till hans första dag i första klass. Från och med det var jag ledig så jag gick hem och tvättade , hade mycket tvätt. Det blev hela 5 maskiner, jisses. Men det är skönt att ha det gjort. Var gjorde jag mer? Just det jag pratade med mamma och pappa, alttid lika roligt. Sen plocka jag iordning lite på L`s rum, bäddade sängen och så. Efter det klockan redan 15.30 och det var dags att hämta L vid skolbussen. Vi pratade ganska mycket om skolan på vägen hem. När vi kom hem så gjorde vi hans första läxa, det gick bra. Han säger att han älskar läxor och jag kan bara hoppas att han säger detsamma om ett halvår haha. När läxan var klar så gick vi över till D, L`s kompis. De hade en playdate på en timme och sen var det dags att gå hem redan och göra middag. Det blev kycklingsallad, gott och nyttigt. På kvällen åkte jag en sväng till CVS, behövde handla lite saker. Hittade öven Toblerone så det åkte med hem, mums. Jag kom hem vid 21.00 och då började jag kolla på Idol, mycket bra!



skolbuss

Torsdag:
Idag var det dags för andra skoladagen. Det gick bra den här morgonen också. Hoppas att det håller i sig! Vi gjorde alla morgonsysslor och sen bar det av till skolbussen igen. När jag kom hem så hade städerskorna redan kommit så de hade fått stå ute och vänta. Usch vad jag skämdes. Men de hade precis kommit så det var ingen skada skedd, skönt det. Efter en stund kom Camilla, en svensk au pair och hälsade på, trevligt! Vi gick ut på en promenad och sen kollade vi också upp weekend kurser. Vi hittade en på long island som verkade intressant den 11-13 december. Det blev billgare om vi kunde hitta en grupp på 4 personer men det blir nog inga problem. Jag hoppas verkligen att det blir så. På tal om kurser föresten. Jag har anmällt mig till en spanska för nybörjare kurs som drar igång på tisdag nästa vecka. Den kommer hålla på en gång i veckan tills den 17 November. Hoppas att den är rolig och intressant. Det bra med att få de här kurserna överstökade är att jag bara behöver läsa en liten kurs i vår om jag inte hittar någon mer i höst det vill säga. När Camilla åkte hem så slappade jag lite tills städerskorna var klara då tvättade jag alla smutsiga lakan, de byter nämligen allas sängkläder så det blir en del smutstvätt. Sen pratade jag även med Jannike på skype, det var kul! Efter det var det dags att gå och hämta L igen. Han hade haft en bra dag och vi gick bara hem och hämtade karatesakerna och sedan åkte vi dit. Min värdmamma mötte oss där så efteråt gick vi till en liten restaurang och åt. Jag åt omellet, det var gott. När vi kom hem så åkte jag till Jackie. Jag stannde där en och en halvtimme och sen var det dags att åka hem igen, har curfew på 22.30. Mne det var helt okej, jag kommer nog träffa henne imorgon igen så det blir kul.

Fredag:
11 september idag, det känns skumt. Allt känns lite ledsamt. Jag bor så pass nära NYC så det var många som kände personer som var med om terrordådet. Det är en sorgedag här i USA och jag lider verkligen med alla familjer och anhöriga som förlorade någon den hemska dagen.

Idag behövde jag inte ta hand om L på morgonen, min värdmamma erbjöd sig att göra det, snällt! Så jag sov ut till ca 9.30 och då gick jag upp. Jag åt lite frukost, plockade i ordning i köket och L`s rum. Sen ringde Carina, den  förra au pairen på skype så jag och min värdmamma pratade med henne en stund. När skypesamtalet var klart bestämmde jag mig för att gå ner och träna, min värdfamilj har ett jättebra gym i källaren så det är verkligen bra. Jag tränade en timma och sen gick jag upp och tog en lång dusch. När jag var klar med det så tog jag mig lite lunch, det blev sallad och fisk. Efter lunch har jag inte gjort så mycket, kolla på ett avsnitt av Idol och ringt Malena. En tjej som jag träffade på au pair skolan, jättesnäll. Hon bor i Brooklyn så ska försöka åka dit och träffa henne i början av oktober någon gång. Det ser jag fram emot! Plockade iordning lite i mitt rum och sen var det dags för att gå och hämta L vid skolbussen i världen ösregn. Inte så roligt men vad gör man inte, det glamourösa livet som au pair. Måste berätta en rolig sak L och jag pratade om på vägen hem från bussen.
L: Something really creepy happen to day Josefin
J: Oh no, what?
L:A girl told me that she loves me and I got so scared so I ran away

J: Haha, you are so cute!
Han är för rolig min lilla grabb!
När vi kom hem så lekte vi med lego och gjorde lite läxa. Sen kom min värdmamma hem så hon och L åkt iväg till Ridgifield för att köpa en födelsedagspresent till L`s kompis. Efter en stund kom Jackie och hämtade upp mig, vi åkte in till Ridgefield och köpte en födelsedagspresent till en ny tjej här och sen gick vi+den nya tjejen, en tyska och åt middag på 50 coins. Jag tog en favorti i repris,tex mex burgare. Mumsigt värre! Efter restauranggbesöket så åkte vi till Donkin Donuts, det var helt okej. Den nya tjejen verkar helt okej, väldigt blyg men det går nog över snart. Nu har jag precis kommit hem, ska försöka sova snart.

Ha det så jättebra alla därute!

Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0