7-8/9 09

Hejsan!

Nu är det dags för en lite uppdatering om vad som har hänt på den här sidan av jorden.

Måndag:
Idag var det Labor day här i USA, det är arbetarnas dag. Lite som första maj hemma fast utan massor med demostrationer. Mina värföräldrar var lediga men jag jobbade lite ändå men det var ganska slött. Jag var med på playdaten hos grannen och sen gick vi hem hit. De kollade lite på film och sen lekte med lego så det var en smärtfri playdate och när den var över så slutade jag så det var skönt. Jag kollade lite på film och läste i min bok på kvällen, lugnt och skönt det vill säga.

Tisdag:
Idag när jag gick upp helt dödstrött vid 7.40 så hittade jag en lapp i mitt badrum som min värdmamma hade skrivet och det stod att jag kunde ta sovmorgon till 9.30 så jag gick tillbaka till sängen och somna direkt. Skönt att jag har lätt för att somna om. När jag tillslut gick upp så skulle jag görs frukost och det blev men första riktigt onyttiga frukost här, våfflor. Min värdmamma hade köpt glutenfri våffelmix häromdagen så hon tycket jag skulle testa den. Måste nämna en sak i och med mix. Här i USA är mix=hembakat. Om någon här säger att de har bakat hembakat så menas det oftast att man har använt sig av mix och tillsatt olja och vatten typ. Haha känns lite typsikt USA. Men våfflorna blev i alla fall helt okej, de är väldigt tjocka men det funkar. Måste säga att mammas är godare! Efter frukosten byggde vi med lego och skrev en saga. L hittade på storyn och vi turades om att skriva. Efter det gick jag och L ut och stannade ute ända till lunch och efter lunch gick vi ut igen, lekte med grannnbarnen hela dagen, kul! När vi kom in igen så tog L ett långt bad utan så många protester, bra jobbat av mig. Börjar verkligen lära mig hur L fungerar nu och kan därför förhindra vissa motsägelser och sen fick jag ett väldgt bra råd och det var att välja mina kamper, det ska jag köra med. Nu har vi precis ätit middag, det fick bli pasta med pastasås en ständig följegångare här. Men gott är det och snabbt går det. Nu blir det att plocka iordning lite i rummet och sen är det duschen som väntas, skönt!



Mitt och L`s legotorn



Vår saga om Katie the cupcake 


Imorgon är det dags för första skoldagen i min lilla killes liv. Han är både nervös och förväntansfull och jag med. Jag tror att han kommer ha ett superbra första år och att han  kommer trivas som fisken i vattnet.

Nä, nu får det att bli att plocka i ordning lite här. Hörs snart igen!

Josefin




 

Kommentarer
Postat av: Skövde Partykommité!

Hejsan det var så trevligt och roligt att prata med dej. Jag har ju varit på semester. Spännande med skolstarten. Kram Mamma

2009-09-09 @ 23:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0