31/8-2/9 09

Hejsan!

Nu kommer det en uppdatering igen efter halva arbetsveckan.

Måndag:
Idag var det en lång dag. Jobbade från 8.00-20.00. Men dagen gick ganska fort ändå så det var helt okej. I söndags fick L massvis med lego av en kompis så de skulle tvättas. Så början på min arbetsdag var att tvätta lego i två timmar men jag fick hjälp av L så det gick bra. När vi gjort det så tog vi det lugnt fram till lunch och efter lunch gick vi över till L`s kompis B och hade en playdate, roligt! Efter en timma där var det dags att gå hem  och plocka in alle lego som hade torkat och sen lekte L med det hela eftermiddagen och det sista gick vi ut och spela lite fotboll. När min värdpappa kom hem så åt vi lite middag och sen gick en trött josefin upp till sitt rum och tog det lugnt.

Tisdag:
Idag så var det också en lång med rolig dag. Vi åkte nämligen till en vattenpark. Min värdmamma var ledig idag så då passade jag, L, min värdmamma, hennes kompis och hennes kompis dotter att åka iväg. Den låg ca 1 timme härifrån och hette Playland. Det påminner om Skara Sommarland och var helt okej. Barnen tyckte i alla fall att det var roligt och det var det viktigaste. När vi vär där så såg vi en jättehäfitg sak nämligen en flicka på 11 år som gjorde ett värdsrekord att gå på lina och hon lyckades. Var riktigt häftigt att se! Alla var helt döda i bilen på väg hem så när vi kom hem vid 20.00 åt vi en sanbb middag och sen gick jag upp och tog en  lång dusch, det var skönt ohvälbehövligt! Blev sängen ganska tidigt men det var välbehövligt.

Onsdag:
Idag vaknade jag upp på ett obehagligt sätt när jag öppnade ögonen så såg jag bara en stor äcklig insekt stirra rätt på mig. USCH! Annars var det verkligen en lugn morgon. Först lekte vi med lego. Efter frukost och lite trots angående tandborstningen så spelade L sitt Arthurspel på datorn. Efter lunch så packade vi ihop lite saker och åkte iväg till poolen. Troligen sista gången för i år, de stänger nämligen på tisdag nästa vecka. Tyvärr så var det iskallt i poolen så vi var bara där en kort stund och sen åkte vi hem igen. När vi kom hem så spelade vi lite fotboll, lekte med lego och sen var jag off, skönt! Jag tog en snabbdusch och sen åkte jag till Ridgifield. Skulle köpa en present till Linnea som fyller år nästa vecka så det blev gjort och sen tittade jag runt lite. Hittade självklart lite , det blev en t-shirt, en tjocktröja, två par sovshorts och en almenacka som förhoppningsvis kommer fyllas på med mycket roligt! Efter ett tag mötte jag upp Jackie, vi gick till Starbucks en sväng och sedna åkte vi hem. Nu har jag precis kommit hem , ska läsa lite och sen blir det sängen.


Mina nya shoppingfynd
Blå tjocktröja
T-shirt
Två par sovshorts
Almenacka som inte är med på bild tyvärr







Godnatt USA, Godmorgon Sverige

Josefin





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0