3-6/9 09

Hejsan!

Nu kommer det en uppdatering för resten av veckan som har gått.

Torsdag:
Fick sovmorgon idag till 9.30, det var himla skönt. Annars så såg arbetsdagen ut som vanligt. Vi var ute och lekte, byggde med lego och busade runt. 17.00 åkte vi iväg till L`s karate, det gick bra och han är så himla söt min lilla pojk när han springer runt där i sina kläder och sitt bruna bälte som han är så stolt över. Fick öven beröm av Sense, tränaren idag Han sa att L hade gjort stora framsteg och att han uppskattar att L går fram och tackar honom efter varje lektion. Det visste jag inte ens om att han gjorde men det var verkligen kul att höra. Efter karaten mötte vi upp mina värdföäldrar och så gick vi ut och åt. Drt var riktigt trevligt, vi åt på en kina restaurang. Det var jättegott. Jag åt en sushi rulle och kycklin med ris och brocolli mums! Var verkligen jättemätt när vi åkte därifrån. När vi kom hem så tog jag en dusch och sen slappade jag framför datorn. Hade lite svårt att somna för att när jag skulle lägga mig så började jag sakna Sverige så mycket, helt plötsligt så där. Jag saknade alla mina nära och kära. Jag kom på att jag verkligen har det bra. Jag har en familj och en stor och underbar släkt som bryr sig om mig, jag har underbara vänner så jag har verkligen tur som har allt det hemma, det är jag verkligen tacksam för. Till alla mina nära och kära i Sverige, ni är BÄST! Jag hade aldrig klarat det här utan ert stöd och er hjälp. Tack för det, jag älskar er!

Fredag:
Var lite trött men det rullade på ganska bra ändå. Jag och L var ute i princip hela dagen. Det är lika bra att passa på så länge det är fint väder. Vi var nere vid bäcken och vid de andra husen. Det var riktigt trevligt och L underhöll sig med sina grannkompisar och jag var med lite så där ibland. När jag var off så åkte jag hem till Jackie och slappade lite. Var inte där så länge, kom hem redan vid 11 men det var skönt det med för jag var ganska trött efter den långa dagen + den lite dåliga sömnen natten innan.

Lördag:
Sov till 9.30, det var skönt. När jag hade vaknat så ringde jag gammelfarmor och pratade lite och sen hade jag en lång pratstund med Hannah på skype, riktigt trevligt! Tänkte ringa några andra också men det hann inte riktigt med får göra det snart. När jag hade ätit frukost så bar det av till Jackie en sväng. Vi gick ut på en promenad med deras hund och det är verkligen vackert här där vi bor. Det ser ut som i Sverige med naturen, det gillar jag verkligen! Sen åkte vi in till Ridgifield för att möta Linnea men vi drog oss vidare till Danburry för Linnea skulle köpa en present till sitt värdbarn och när det var klart drog vi oss tillbaka igen. Vi stannade för att köpa glass, världens godaste mjukglass med världens godaste chokladsås, mums! Sen var det dags för mig att åka hem och jobba. Jag började vid fem och hade ansvar för hela kvällen tills han somande och tills mina värdföräldrar kom hem. Men kvällen gick bra lite trots hit och dit men inte mer än jag kunde bemästra. Mina värdföräldrar kom hem vid 23.30 så då gick jag och la mig.

Söndag:
Gick upp vid 9.30 och ringde till Simone och Lovise. Fick prata med båda två i 15 minuter var, riktigt roligt. Precis när jag tänka börja prata med Marie så dog datorn så himla typsikt och det gick inte att få liv i den. Ibland gör den så, den bara dör och sen kan jag inte starta den på en bra stund. Så himla skumt. Vid 11 så åkte jag jag och hämtade Jackie och sen åkte vi till Linnea, vi var ditbjudna på födelsedagsbrunch för hon fyller år snart. Det var jättekul och god brunch fick vi med ! När vi var klara där så bestämde vi oss för att åka till mallet och det enda jag köpte var ett halsband, jättefint på forever 21. Jag tyckte jag var riktigt duktig som inte köpte några kläder alls idag. Efter mallet så åkte vi hemåt och nu har jag precis kommit hem till mig. Nu är klockan redan 21.30 här så det händer inte så mycket mer ikväll. Bara ta det lugnt och ladda inför en ny arbetsvecka men på onsdag börjar skolan, spännande!



Staden men inte kan få nog av, NYC!


Ha det så bra alla så hörs vi snart igen!

Josefin





Kommentarer
Postat av: Josefine

Det låter nästan som att fläkten på din dator är trasig, så att den blir överhettad och stänger av sig. Skulle det kunna vara så?

2009-09-07 @ 19:38:01
Postat av: Morbror Jimmy

Antingen är det fläkten eller så sitter du i sängen med täcke som är ivägen för fläkten så datorn överhettas.

Har bror din samma problem med sin?

Prova ta en bok eller en bricka under så den får fritt blås...

2009-09-08 @ 07:06:25
Postat av: Uncle Jim

Händer detta om du har strömkabel i eller bara när du kör på batteri? kan vara kasst batteri...

2009-09-09 @ 08:49:57
Postat av: Hanna

tänkte precis säga det Jimmy sa, så testa det;)

2009-09-09 @ 23:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0