21-24/9 09

Hejsan!

Nu var det några dagar sen senaste uppdateringen så det är väl dags igen.

Måndag:

Idag så var det skolfoto som gällde för L. Efter många om och men fick han på sig de rätta kläderna och allt såg ut att gå ganska bra. Men vi blev lite stressade och lämnade huset 10 minuter innan skobussen skulle gå. Men på vägen blir han lite irriterad och sur. Detta resulterar i att allt går lite långsammare än jag hade tänkt mig. Men vi han precis till skolbussen, skönt! När jag kom hem så plockade jag iordning lite och fixade här hemma. Sen åkte jga och Jackie till Norwalk, vårt college för att köpa spanskaboken, jag hde tyvärr inga pengar men jag tror att jag kommer åka dit på fredag och köpa den istället. Det går lika bra det. Dagen gick ganska fort och helt plötsligt var klockan 15.30 och det var dags att gå och hämta L från skolbussen. När jag satt och väntade så kom min värdmamma körandes , hon hade kommit iväg ditigt från jobbet. Vi satt och väntade på L`s skolbuss och när den kom så lekte vi  lite med grannen och sen gick vi hem för att göra lite läxor. Det gick ganska bra och när läxorna var klara åkte min värdmamma+L iväg till hans simning. Jag gjorde iordning på L`s skolpapper . Efter ett tag fick jag ett sånt enormt sug något sätt så jag satte mig i bilen och åkte till stop&shop. Det blev glutenfria kakor och när jag kom hem så blev det kakorna med ett glas mjölk. Måste bara tillägga att det var det första glaset med mjölk jag drack sen jag kom till USA. Jag som drack mycket mjölk hemma, där ser man. Men hemma är mjölken mycket godare, här smakar den mest grädde även fast vi har fettfri. På kvällen kollade jag på Idol och ett avsnitt av Svenska Hollywood fruar, har hört så mycket om det programmet så var tvungen att kika var det var för något. Det var lite harkärlek till det, men roligt var det allt! Kommmer jag garanterat titta på fler gånger när jag får tid.  Så det var en lugn kväll då jag laddade inför resten av veckan.

Tisdag:
Morgonen med L gick riktigt bra. Han var på bra humör när jag lämnade av honom på skolbussen. När jag kommit hem och plockat iordning lite så ringde Jackie. Hon behövde skjuts fråm bensinstationen och hem. Hon hade nämligen lämnat in bilen på lagning. Så jag åkte iväg och hömtade+skjutsade hem henne. Jag stannade hos henne ett tag och sen skjutsade jag tillbaka henne för att hämta hennes bil. Tyvärr hade reperatören inte hunnit kolla på den än så hon fick ta den ändå och komma tillbaka nästkommande dag. Så jag åkte hemåt och när jag kom hem visade det sig att skolan hade ringt min värdmamma som jobbade hemifrån idag. De hade sagt att de ville att vi skulle hämta L för de trodde att han hade öroninflamation. Så vi åkte iväg och hämtade honom och sen åkte vi till läkaren. Det visade sig att det var L`s allergier som spökade så ingen öroninflamation, skönt! När vi var klara hos doktorn var vi  tvungna att åka till Target och hömta ut medicin. Det tog sin lilla tid men jag och L hade roligt i bilen i alla fall. På vägen hem stannade vi och köpte krabba och hummer.´som vi skulle ha till middag, mums! När vi kom hem så hjälpte jag L med läxorna , sen gjorde jag lite sallad och så. Vid 6 kom Linnea och hämtade mig, det var dags för spanska kurs igen. Den här gången var det riktigt bra och jag fattade lite mer vilket var kul. När jag kom hem så åt jag lite rester från middagen, packade L`s snacks och sen fastande jag vid datorn. Blev en ganska sen kväll men så blir det ibland.

Onsdag:
Denna morgon gick också bra, himla skönt med sån start på dagen. När jag skulle vinka av L fick jag en puss på kinden, det måste vara ett ganska bra tecken på att han tycker om mig lite nu i alla fall. Sen skyndade jag mig hem och plockade iordning på det vanliga och när jag var klar med det ringde Jackie. Så jag mötte upp henne vid bensinstaionen och skjutasde hem henne. Åkte hem imellan för att fixa med lite saker och sen åkte jag åch hämtade henne och släppte av henne. Hennes bil var klar så det var skönt för henne. Sen åkte jag hem , himla mycket bilkörande. Det är väl bra på ett sätt , får öva mig på körningen i detta landet. Jag kan ju helt klart säga att jag förstår inte hur visa personer har fått sitt kökort här. Jag ser i princip dagligen folk som inte stannar vid stopskylt, folk som krossar rött ljus, folk som kör om där man inte får köra om m.m. Som min värdmamma säger "förvänta dig att den du möter kan göra något väldigt korkat". Kom hem vid 1 och så gjorde jag inte så mycket mer fram tills att det var dags att hämta L. Vi gick hem och gjorde läxor . Efter läxorna tog vi ett bad, det var riktigt kul. Vi busade runt och hade det roligt.Sen var det dags för mig att åka iväg på LCC möte. Vi har de möten en gång i månaden, idag åt vi glass! Det var många nya au pairer vilket var kul. Började prata med en tjej från Göteborg, Camilla. Jättetrevlig var hon, hoppas på att vi ska ses någon gång nästa vecka! Kom hem vid halv 10 , pratade lite med min värdmamma och sen gick jag och la mig.

Torsdag:
När jag vaknade på morgonen så kände jag mig helt genomförkyld, usch! Jag gjorde alla morgonsysslor med L, det gick bra trots min dåliga energi i och med förkylningen. När jag släppt av honom vid skolbussen så kände jag mig riktigt risig. Jag tänkte gå hem och sova men sen kom jag på att städerskorna kom idag så det blev inget sova, attans! De gick vid lunch men då kände jag mig lite bättre så tvättade och vek alla lakan och handdukar, skönt att få det gjort! Sen var det dags att möta upp L vid skolbussen och även min värdpappa. Vi skulle nämligen till L`s allergidoktor. Han var jätteduktig och fick ett scooby klistermärke. När vi var klara där så åkte vi till Mc Donalds och sen till karaten. Det var moving up cermoni idag så L avancerade upp ett steg. Nu håller han på med sista steget på barnbältet och sen börjar han med vuxenbälten, men det kommer nog att ett tag. Han var jätteduktigt och klarade det galant! När vi kom hem var vi tvungen att göra läxorna och sen var jag off. Känner mig lite sjuk så ska nog gå och lägga mig nu och hoppas att jag blir bättre tills imorgon. Har ingen lust att vara sjuk i helgen, dels för att min värdpappa fyller år på söndag och imorgin ska vi förhoppningsvis fira Marianne imorgon, hon fyllde 21 i onsdags. Happy Birthday!



Frihetsgudinnan!

PS. idag är det tre månader kvar till Julafton!

Ha det så bra alla därute!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0