17-20/9 09

Hejhej!

Nu kommer det en lång uppdatering här om veckoslutet.

Torsdag:
Väckte L vid 7.30 och gjorde alla morgonrutiner som vi brukar. Det går bättre och bättre för varje dag, vilket är skönt. Vid 8.30 gick vi ner till busstoppet och han åkte iväg 10 minuter senare. Efter det vandrade jag hemåt och passade på att tvätta lite. Sen ringde Camilla och frågade om hon fick komma förbi en sväng, självklart fick hon det. När hon kom gick vi ut på en långpromenad, riktigt trevligt. Skönt att få prata svenska också. Tiden gick väldigt fort men det började regna efter en stund ,attans. Men vi började gå hemåt och efter en stund såg vi min värdmamma komma körandes med bilen. Hon var så snäll att hon hade åkte för att hämta oss så vi inte skulle behöva gå hem i regnet.  Det är en sån sak som får mig att inse vilken bra värdfamilj jag har, vilken tur jag har haft! Sen gjorde jag lite lunch och slappade. Efter det var det dags att gå och hämta min lilla pojk igen, han var på glatt humör så det var skönt! Vi gick hem, gjorde läxorna och sen var det dags att åka iväg till karaten. När vi kom hem så gjorde jag lite middag till L och efter det var jag off. På kvällen gjorde jag inte så mycket, kollade på ett idol avsnitt och sen somande jag ganska tidigt. Skönt det med ibland.

Fredag:
Gjorde morgonrutinerna och lämnade av L vid bussen. Efter det var det dags att åka och storhandla. Om jag ska vara ärlig tycker jag faktiskt att det är riktigt roligt. Man går runt där och tittar på alla olika varor och plockar på sig det man behöver. Man betalar dessutom inte själv och får alla varor ipackade i  påsarna, kan inte bli så mycket bättre! Måste även berätta att jag hittade WASA knäckebröd. Jag kan ju nte äta det men det var allt lite häftigt. Visste inte om att det fanns här i vanliga matvarubutiker.Handlingen tog ca en och en halv timma så var hemma vid ett igen. Ringde och prata lite med pappa och tvättade min egen tvätt. Det var välbehövligt. Vid 15.00 gick jag över till grannen, vi skulle nämligen samåka till karaten och för att hinna var vi tvungna att hämta upp L och hans kompis D vid deras skola. När vi kom fram till skolan så gick jag in och hämtade dem, de hade ett väldigt system på hämtningen. Först fick jag gå fram och nämna namnet på det barnet jag skulle hämta och sen fick jag stå och vänta medans det strömmade in barn. Efter ett litet tag hittade jag L och D i smeten så vi fick pricka av oss och sedan gick vi ut till bilen och åkte vidare till karaten. Var lite stressigt på karaten men det gick bra tillslut. När vi kom hem gjorde jag middag till L, vi lekte lite och sen var jag ledig. Jag tittade på två idolavsnitt, riktigt bra! Efter det var jag så trött så jag somande direkt!

Lördag:

Tog sovmorgon idag så vaknade inte föranns halv 10, gött! När jag gått upp så hjälpte jag L med hans dator och sen gick jag och ringde Hannah och Gammelfarmor på skype, trevligt värre! När jag vat klar med det och hade fått i mig lite frukost åkte jag och hämtade upp Jackie och sen åkte vi in till Ridgifield. Jag köpte ett födelsedagskort till min värdpappa som fyller år nästa söndag och sen åt vi kinamat på ett nytt ställe. Helt okej! Vi sptaserade runt lite och köpte världens godatse mjukglass doppad i choklad. MUMS! Jag kom hem vid 17 och började jobba, mina värdföräldrar gick nämligen ut och middag  och umgick lite på tu man hand, det var de verkligen värda! Kvällen gick bra och jag fick L i säng vid 20.00 och han somnade 20.30. Bra jobbat Josefin! När L sov så började jag kolla på en film som min värdmamma hade hyrt till mig, Ghosts of girlfriends past! Riktigt bra film. Jag rekomenderar den verkligen!

Söndag:
Tog mig en sovmorgon och så ringde jag mamma. Oh, vad jag saknar henne! När jag gjort mig iordning lite så åkte jag hem till Jackie. Vi slappade lite och sen åkte vi till köpcentret eller mallet som man säger här. Vi kikade runt lite och jag hittade lite saker. Ett par leggins och ett par jeans. Vi tog varsinn sallad på subway och sen åkte vi till lite andra affärer och kikade. Riktigt trevligt! Kom hem vid halv sex tiden, då var det dags att göra lite middag så jag började med att göra salladen. Till det blev det pasta, tomatsås och kyckling. Det var jättegott även om jag inte var så jättehungrig. När vi höll på att plocka undan middagen så märkte vi att det droppade från köksskåpet och då hade röret gått sönder så det var vatten i hela skåpet under diskhon. Så det var bara tt hjälpas åt och städa upp. Tillslut fick vi i alla fall ordning på det, skönt det! Nu har jag precis kommit upp på mitt rum här och klockan är runt 20.00. Ska nog titta på ett idolavsnitt eller film eller en bok nu kanske. Nu får jag sån där beslutångest igen haha. Vi får se vad det blir, det märker vi!

Ha det så bra alla!



Johnes Beach i sommras!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0