15-16/9 09

Hejsan!

Tisdag:
Gick upp den vanliga tiden det vill säga 07.15, väckte L vid 07.30. Han har inget vidare morgonhumör men jag klandrar honom inte haha. Men vi klarade oss igenom morgonen och var i god tid till skolbussen idag, skönt! När jag lämnat av honom gick jag hem och åt och sen tog jag en dusch. Vid 10-tiden kom Jackie och vi planerade lite småresor inför hösten. Vi har kommit fram till att vi vill åka till Niagarafallen och Philadelphia. Så vi kollade upp när det var möjligt, jag tror att vi har hittat två bra helger nu så vi kan boka . Måste bara kolla så det är okej med min värdfamilj, håll tummarna! Ska också ringa Malena någon dag nu och boka in ett besök i Brooklyn och även kolla med henne när det passar att åka till Boston och hälsa på Maggie. Tror det blir i början av November någon gång. Så det är mycket planer men det är bara kul! När Jackie åkte så plockade jag irordning lite, gjorde lite lunch och sen åkte jag iväg och handlade lite mat. Ska ta en större storhandling på torsdag men köpte det nödvändigast i alla fall. När jag kom tillbaka så var min värdmamma hemma så  hon gick och hämtade L medans jag packade upp varorna. Vid 17.00 så åkte L och min värdmamma till karaten så jag slutade. Slappde och sen gjord jag mig iordning lite och vid 17.45 kom Jackie och hämtade mig. Vi åkte till Subway och köpte lite mat sen åkte vi och hämtade Linnea och sen bar det vidare till Norwalk community College för att läsa min första spanska kurs. Vi har en helt okej lärare,,hon pratar mycket men det funkar. Hon påminer mig lite om min gymnasielärare Eco. Men det var en rolig kurs. Ska gå där tills mitten av November , varje tisdag men det kommer gå bra (hoppas jag). När kursen var slut skjutsade Jackie hem mig så var hemma vid 22.

Onsdag:
Gick upp vid den vanliga tiden, L vaknade av sig själv 7.30 idag så det var bra. Vi jobbar fortfarande på morgonhumöret men förhoppningsvis blir det bättre när han har kommit in i rutinerna mer.När jag lämnat av L så gick jag hem. Plockade iordning lite och sen kom en ny tysk tjej, Maike och hämtade mig. Vi åkte in till Ridgifield och fixade med hennes bank. Sen ville hon åka och äta frukost på något bra ställe. Efter mycket letande så blev det till slut att vi köpte glass istället. Men jag hade som tur var ätit frukost innan. Glassen var god i alla fall, Ben and Jerry blev det! Efter ett tag fick jag ett röstmeddelande från min värdmamma, hon ville att jag skulle ringa tillbaka. Typiskt nog fanns det ingen mottagning så fick ringa så fort jag kom hem. Som tur var, var det inget allvarligt som hänt utan bara att jag skulle lämna pengar till de som kommer och klipper gräsmattan, skönt! Vid lunch kom min värdmamma hem så vi pratade lite allmänt bara. Det är verkligen jättelätt och prata med henne och jag har verkligen tur att jag fick just den här värdfamiljen. Det är jag tacksam för! Sen så skulle jag installera L`s nya joystick på datorn men det funkade inte riktigt som jag ville. Något krångel med internet men jag får försöka lösa det imorgon. Sen var det dags för att hömta upp min lilla pojk vid skulbussen. På vägen hem så stannade vi en stund hos grannen och efter en halvtimma så gick vi hem och gjorde läxorna. Det gick snabbt idag så efteråt lekte vi med lego, lekte flygplan och busade runt. Riktigt härligt att leka med L idag, han var på så bra humör. Sen gjorde jag lite middag och när den var klar och uppäten så kom min värdpappa hem, han och L åkte på clubscouts möte. L kanske ska börja scouterna i år så det blir roligt för honom. När de åkt så gjorde jag mig iordning lite och sen åkte jag till Linnea. Hittade dit själv för första gången och jag behövde bara ringa henne en gång. Jag är faktiskt lite stolt. Där blev vi i alla fall bjudna på födelsedagsfika, det blev  fruktsallad med glass för min del. Mycket gott! Var kvar till ca. 22 sen åkte jag hem och nu har jag precis gjort mig klar för natten. Nu ska jag sova, behöver energin till imorgon bitti!

Idag fyller Linnea 20 år! GRATTIS!

 

Ha det så bra alla svenskar!

 

Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0