13-14/9 09

Hejsan!

Söndag:
Idag så var det en lugn förmiddag. Jag sov ut och sen åt jag lite frukost, fixade iordning lite i mitt rum. Jag läste också ut min bok. Nu vill det till att hitta någon ny bra. Vid halv två kom Jackie och hämtade mig. När vi åkte förbi grannens hus så såg jag att L+min värdmamma var där och han kom springande och ropade
- I need a hug!
Sötunge! Han fick en kram och sen åkte vi vidare till stop & shop för att köpa lunch. Det blev youghert och mintglass till dessert för mig. Sen bar det vidare till Target, det var som en stor affär som hade det mesta. Jag hittad allt lite fynd bland annat ett par uggs, sims 3, lite småsaker till L och så vidare. Efter Target åkte vi till Marshall och där hittade jag bla en tjocktröja, jätteskön. Efter det var vi ganska hungriga och det var middagstid. Vi åkte och testa ett nytt ställe eller det var nytt för mig i alla fall. Det hette chilis tror jag. Jag beställde nachochips med någon konstig grönsaksdipp men det var helt okej. Sen beställde vi även in pommes och kyckling, det var mums. Jag tog också med min livs första doggybag, haha. Jag måste erkänna att jag gjorde det mest för att det var en kul grej. Jackie följde med mig hem en kort sväng och sen var hon tvungen att åka hem. På kvällen så gick jag igenom vad som skulle vara fixat till L`s skolvecka med min värdmamma. Det är väldigt mycket papper de får och han går bara i första klass, helt otroligt! Resten av kvällen ägandes åt att sitta vid datorn och ta det lugnt.


Highway



Vår mat+ Jackie




Jag med min första amerikanska doggybag



Mina fynd!

Måndag:
Idag var det ingen rolig morgon, L ville inte gå upp, inte äta, inte klä på sig m.m. Det hela resulterade i att efter massa tjat fick springa till skolbussen och vi precis hann med den, tur det! Då är det skönt att man är ledig några timmar innan han kommer hem igen. Jag har tvättat, plockat iordning lite här och var. Vet ni vad jag gjorde till lunch? Svensk pankakor, det ni! De blev inte så bra men goda var de och det är det som räknas. Efter lunch  gjorde jag iordning på Logans skolsaker och packat hans simsaker som han skulle ha till träningen på kvällen. Slappade lite och sen var det dags för att hämta upp L vid skolbussen. Jag var där lite tidigt men det gjorde inget för vädret är så härligt nu så jag satt och njöt i solen en stund. När bussen kom gick vi hem för att göra klart hans läxor, det gick bra tillslut men det tog sin tid. Nu har L och min värdmamma precis åkt iväg till simningen och när de kommer hem ska jag gå igenom resten av alla skolpapper med min värdmamma och sen är jag off. Får se vad som händer, tror jag ska kolla lite på tv eller kanske försöka hitta någon bra bok jag kan läsa. Det återstår att se. Ha en bra kväll!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0