9-13/10 09

Hej Hej!

Ursäkta för en extremt dålig uppdatering de senaste dagarna men jag har haft fullt upp hela helgen och igår var jag så trött. Men nu kommer den i alla fall, bättre sent än aldrig

Fredag:
Hade en bra morgon med L. Efter att jag följt honom till skolbussen så fixade jag iordning lite här hemma. Jag passade även på att tvätta , rensa hela L`s byrå, rensa bland hans böcker m.m. Bra jobbet Josefin. Åkte även och handlade lite och gjorde lite ärenden. Kom hem lagom till att jag skulle hämta L. Vi åkte direkt efter skolan på karate, det gick jättebra. Efter karaten åkte vi och hämtade kinamat och sushi, det var supergott. Efter maten åkte jag och hämtade Jackie och vi åkte hem till Linnea och kollade på film och åt glass. En rolig kväll med mina underbara vänner här nere.

Lördag:
Pratade med Hannah på morgonen, det var så kul! Saknar henner verkligen! Efter det så begav jag mig in mot NYC och mötte upp min vän Malena från au pair skolan. Det var så himla kul att se henne igen, nu får det inte gå så lång tid till nästa gång. Vi började dagen med Starbucks för att planera upp vad ville ville göra. Det blev först att gå till museum of modern art, det var jättestort. Riktigt häftiga målningar och kul att se! Hade som sagt mycket trevligt sällskap också så det kunde ju inte gå fel. Efter det begav vi oss ner till chinatown för lite lunch och efter mycket letande hittar vi en liten kinesisk restaurang där vi åt. Det var vi och kineserna haha. Efter lunchen begav vi oss ner till Soho, shoppingdistriktet. Jag inhandlade dock bara en tjocktröja och lite t-shirtar. När vi var klara med shoppingen begav vi oss hemåt till Malena i Brooklyn. De bodde i ett jättesöt litet hus eller vad man ska kalla det. Det var 4 små våningar varav Malena bodde på den översta, mycket branta trappor haha. Men jag överlevde. Vi beställde hem sushi, mums. På kvällen gick vi på bio och sen sov jag över där. Hade verkligen en superbra dag, tack Malena!


Grand Central


Museum of Modern Art + jag



Malena studerar lite konst




Sen var det min tur



Söt tavla



Marilyn Monroe



Soup art!




kolla vad vi hittade på vägen till Chinatown. Stolt svensk!



Cafet där sex and the city gänget alltid fikar!


china town



Söndag:
Gick upp ganska tidigt för jag var tvungen att ta tåget hem vid 9 tiden. Allt gick bra och jag tog rätt spårvagen+ hittade rätt tåg hem. Bra bedrift av mig som annars kan vara lite snurrig haha. På tåget satt jag och läste lite av alla svenska skvaller tidningar jag fick av Malena. Det var lycka! Min värdmamma och L kom och hämtade mig vid tåget. Vi skulle nämlgen på ett möte med min LCC. Det var äppel och pumpa plockning som stod på schemat. Vi hade ett par riktigt trevliga timmar där, vi plockade äpplen, köpte världens största pumpa, åkte hölass och gick runt och njöt av höstsolen. På vägen hem släppte min värdmamma av mig vid Jackie, vi åkte och lämna tillbaka en film och sen åt vi på 50 coins. Mumsigt! När jag kom hem var en av L`s systrar här. Hon pluggar till barnpsykolog så hon var här för att testa någon metod på  L. Så hon ser hur det funkar. Pratade lite med henne och sen hjälpte jag till lite med middagen. Åt dock inget för jag var så mätt sen middagen på 50 coins. Resten av kvällen var jag så trött så jag läste lite av de svenska tidningarna jag fick och sen somande jag.



Sann lycka på väg hem med tåget!



Äppelfälten



Äpplena var mycket goda



Vår stora pumpa som vi ska karva ett ansikte på snart


Måndag:
Idag var det columbus day, det är en röd dag här i USA. L var ledig från skolan. På morgonen lekte vi med lego och sen gjorde vi lite skolarbete. Vid 11 tiden gick vi ner till  grannen och där stannade vi några timmar. Sen lekte vi med alla de andra grannarna ute några timmar. Gick sedan hem och gjorde lite lunch till L, det blev soppa. På eftermiddagen lekte vi med lego och gjorde chokladbollar. L tycker att jag och han ska öppna en chokladbollsbutik, för vi skulle bli rika. Sen kunde vi börja sälja i Paris på Disneyland , han är för rolig med sina ideer. På kvällen åkte han iväg på simning och jag var jättetrött igen. Blev nog lite för lite sömn i helgen men det var det värt, så roligt som jag hade.  Lagade ihop lite middag och sen gick jag och läste lite för att sedan somna med tidningen på näsan haha.

Tisdag:

Morgonen gick utomordentligt idag, det gillar vi. Förmiddagen ägnades åt att skriva detta inlägget och lägga in bilder från helgen på datorn. Pratade även med mormor och morfar. De åker till Oman på Torsdag så passade på att önska trevlig resa. Hann även med att prata med mamma och pappa innan det var dags att hämta upp L. Vi begav oss hemåt för att göra läxor. Efter läxorna så gick vi ut och lekte tills min värdpappa kom hem. Då var det dags att åka till veckans spanskalektion. Spanskan gick hyfsat men det är ett ganska klurigt språk måste jag säga. Men nu har jag avklarat halva kursen så nu är det 5 gånger till, det ska jag nog klara. Efteråt så åkte vi och åt på planetpizza och sen bar det av hemåt. Jag fixade iordning L`s skolsaker tills imorgon och sen gick jag och la mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0