5/10-6/10 09

Hej Hopp!

Tisdag:
Morgonen rullade på hyfsat bra, L blev lite upprörd att han inte fick bygga klart med sitt lego. Men det löste sig tillslut och vi hann med skolbussen. När jag kom hem så plockade jag iordning och sen kom Jackie. Vi bokade resan till Niagarfallen, JIPPI! Vi kommer åka på kvällen fredagen den 16 oktober och vara hemma på eftermiddagen söndagen den 18 oktober. Är nu 88 dollar fattigare men oj så roligt och häftigt det kommer vara att se. Vi ska se det från den canadensiska sidan då det sägs vara mycket finare. Oh, det ska bli så roligt! Himla kul att ha något att se fram emot. När Jackie åkte så tog jag en sväng till postkontoret och postade ett pappar till cultures care kontor i Boston angående att jag ska resa utanför USA:s gränser och sen åkte jag och gjorde lite ärenden och min värdmamma. När jag kom hem så fixade jag med L`s skolpapper och pluggade spanska. Hann även med att sitta lite vid datorn innan det var dags att hämta L. Han var på jättebrahumör när han kom hem , underbart! Vi gjorde läxorna hyfsat snabbt och utan tjat, det gillar vi. När läxorna var klara gick vi ut och njöt av det soliga höstvädret. Vi lekte och plockade ekollon, det var riktigt roligt att spendera sån tid med L. Han är en riktigt söt liten pojke.  Vid 17.30 gick vi in igen och jag började göra middag , det blev  kyckling, pasta och sallad. Han gillade det så det var kul. När middagen var uppäten kom min värdmamma hem och jag åkte iväg till college på min spanskakurs. Det gick bra och jag fattar lite mer för  varje gång. Kom hem vid 22 tiden , kollade lite på datorn och sen gick och la mig.



Våran uppfart till huset



på väg till bussen. Underbart höstväder!



Höst!



Jag och min påse med ekollon


Onsdag:
Bra morgon idag. Idag fick vi ta bilen till busstoppet för första gången, det öste nämligen ner ute. Jag gillar inte riktigt att ta bilen för det känns så onödigt. Men idag hade vi inget val på grund av regnet. När jag kom hem så plockade jag iordning och tvättade mina kläder. Lagade lite lunch som bestod av fisk och sallad. Efter det kände jag mig lite trött så jag kollade på tv lite och sen somande jag i en halvtimme, det var skönt. Slappade lite vid datorn och sen var det dags att gå oc hämta L igen. Var för övrigt världens blåsigaste väder idag så både jag och L ramlade nästan omkull på vägen hem, haha. Vi kom hem och gjorde hans läxor som idag var matte och skrivning. det gick väldigt bra det med. Jag har kommit på hur jag ska lösa det med läxläsningen nu och det är att han måste ha något kul att se fram emot efter läxorna, då går det både snabbare och det  blir enklare för honom. Så det ska jag börja med. Hoppas det funkar. När läxorna var klara kom L`s kompis B över och de hade playdate fram tills 19.30. Lagade lite middag till pojkarna annars roade de sig mest själva. Nä jag slutat så åkte jag och mötte Camilla, en ny svensk tjej på Starbucks. Det var jättekul och hon bor inte så jättelångt ifrån mig heller. Yey på det! Nu har jag precis kommit hem och ska krypa till kojs. Ha det så jättebra alla!

Josefin


Kommentarer
Postat av: Uncle Jim

Fungerar spanskan bättre nu när du har något roligt att se fram emot också? hehe Det som fungerar på L kanske fungerar på J också?

Kram

El tio J.

2009-10-08 @ 08:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0