29/9-1/10-09

Tjollahoppsan!


Tisdag:
Idag var L svårväckt, kan nog bero på att han var ledig igår och fick sova ut tre dagar i rad. Men tillslut kom han upp och vi gjorde alla våra morgonrutiner. Om någon undrar hur en morgon för mig och L ser ut här så kommer det nu. Jag går upp vid 7.20 och packar i L`s snack i hans ryggsäck och även lunch om han inte väljer att äta i skolan. Sen vid 7.30 går jag upp och väcker honom om han inte redan är uppe. Han får morna sig fram tills 7.45 då det är dags för frukost. Han brukar vilja ha mycket varierad frukost men det kan vara Special K, pannkakor med frukt, ägg och toast, våfflor med frukt osv. Under frukosten så brukar vi sitta och prata eller så ställer jag lite frågor till honom, går igenom läxorna osv. Han brukar äta klart vid 8.00 och du klär han på sig, jag ger honom hans medicin för astma och poolen som består av näsdroppar och ögondroppar. Den här proceduren är den jobigaste på morgonen då han inte gillar att ta sin medicin men med påklädning det brukar ta en kvart så vid 8.15 går vi upp och borstar tänderna och 8.25 lämnar vi huset för att gå till bussen som går 8.40. Så ser en typsik morgon ut för mig och L. När jag kom hem idag plockade jag iordning lite och sen kom Jackie, vi åkte till Starbucks och fika. Det var riktigt trevligt men kaffe dricker jag inte än och har inte planerat att börja med det heller. När jag kom hem fixade jag iordning lute och sen läste jag i min bok fram tills att det var dags att hämta L vid skolbussen. När vi kom hem så gjorde vi läxorna lite snabbt och sen åkte L+min värdmama iväg på hans karate så jag slutade runt 17.00. Jag fixade till mig lite och sen kom Jackie och hämtade mig, det var dags för college igen. Vi åkte till Subway och köpte middag, kycklingsallad för min del. Sen åkte vi hem till Linnea och därifrån fick vi skjuts av en tysk tjej, jättetrevlig så henne hoppas jag få träffa snart igen. Spanskan gick ganska bra och det blir roligare för varje gång vilket är skönt. Läraren är också jättebra! Blev avsläppta vid Linneas hus och sen skjutsade Jackie hem mig. Vi hade jättekul på hemvägen, skrattade så jag fick ont i magen. Kom hem vid 22, fixade L`s snack och sen gick jag och la mig.

Idag har jag även varit här i USA i 3 månader, en fjärdeldel av mitt år. Det har de mest intressanta och lärorika månaderna jag har varit med om. Jag har mognat otroligt mycket och lärt mig att stå på egna ben. De här tre månaderna har gått väldigt fort men jag tror att det bara är ett bra tecken för det betyder att man har det roligt och det har jag verkligen!


Onsdag:
Idag var det en bra morgon och allt rullade på ganska bra , skönt! När jag kom hem så plockade jag iordning, skrev ut lite av L`s skolpapper, fixade en hylla i köket m.m. Det var en effektiv förmiddag dock inte lika effektiv eftermiddag då den bestod i att slappa och kolla på Svenska Hollywood fruar, det är riktigt roligt. Hämtade upp L vid skolbussen och gick hem och gjorde läxor. Tog 2 timmar idag innan han lyckades med att göra färdigt dem. Han var inte alls på något läxhumör men tillslut gjorde han dem och rätt också. Det var lite kämpigt men skönt när det var gjort. Vi lekte lite med lego och sen var det dags att göra middag till mig och L. Jag jobbade nämligen kvällen också för mina värdföräldrar skulle iväg på ett möte på L`s skola. Efter middagen kollade han lite på tv och sen gick vi upp för att borsta tänderna och läsa bok. Det var riktigt mysigt att natta L, jag gör ju inte det så ofta. Han somnade men vaknade till när hans föräldarar kom hem vid halv nio tiden. De nattade honom då och jag var off. Pratade lite med min värdmamma om mötet sen satt jag lite vid datan innan det var dags att sova.

Torsdag:
Idag var jag L helt ensamma i huset på morgonen då både min värdmamma och värdpappa var tvungna att vara på jobbet tidigt. Men tror det eller ej men det gick riktigt bra och vi hann med skolbussen, han fick cykla dit idag. Det är liskom en win win situation för L älskar att cykla och jag gillar när det går fort till busstoppet för att inte behöva stressa honom. När jag hade släppt av honom gick jag hem och plockade iordning och sen gjorde jag ingenting i princip. Riktigt slödag men skönt var det. Gick och hämta L vid skolbussen och sen gick vi hem och gjorde läxorna, det gick riktigt bra idag. Han gjorde klart alla tre läxor på en timma, yey! Efter läxorna gick vi på playdate hos grannen och sen lekte vi ute med alla grannbarnen fram till 19.00. Då gick vi hem, jag lagade middag till L och gjorde iordning honom för natten och sen kom min värdmamma hem och jag var off. En ny tjej som jag har träffat , Camilla ringde. Det var jättekul att prata med henne och vi ska träffas någon kväll nästa vecka, trevligt trevligt! Nu har jag precis satt mig ner här och ska nog strax gå och borsta tänderna. Ha det så bra alla därute!

 

Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0