26-29/ 10 09

Hejsan!

Nu har halva veckan passerat så det kanske kan vara dags för en liten uppdateringa eller vad tycker ni? Här kommer den i alla fall!

Måndag:
Morgonen gick bra och vi följer våra rutiner. L är ingen morgonmänniska och inte jag heller så jag är förvånad att mornarna går så bra som de gör. Men det ska jag bara vara tacksam för!När L åkt iväg med skolbussen gick jag hem, plockade iordning snabbt och sen kom Jackie och hämtade mig. Vi åkte in till Ridgifield, hon skulle titta på Halloween kostym och jag var tvungen att handla lite halloween saker som L ska ha med sig till skolan längra fram i veckan. Efter det åkte vi och åt frukost på starbucks, det var gott! Jag tog mitt vanliga vaniljte med grekisk youghert med honung och nötter i. Det är sååå gott! Kom hem vid 12. Gjorde lite lunch och sen slppade jag mest tills det var dags att hämta L. Vi gjorde läxorna och sen åkte han och min värdmamma iväg på simning. Jag gjorde lite middag till min värdpappa, + i kanten där . Sen åkte jag och Jackie till mallet och kikade. Jag köpte faktiskt ingenting förutom kinamat som för övrigt var helt okej men inte lika god som min värdmamma brukar köpa hem. Kom hem vid 9 tiden och gjorde inte så myckt mer den kvällen

Tisdag:
Denna morgon gick också bra trots att jag var hemskt trött. När jag lämnat av L, gick jag hem och plockade iordning. Vet ni vad jag gjorde efter det?  Jag gick faktiskt och la mig igen och kom inte upp igen föranns kvart över elva. Men det var nog välbehövligt så jag gick upp, åt en sen frukost och sen pratade jag med Jannike och mormor och morfar. Kul! När jag prata klart med dem tog jag mig ett långt bad, det var första gången jag bade i mitt badkar här. Det var riktigt skönt, jag borde göra det oftare! Efter det var det dags att hämta L efter en riktigt slappdag hemma för min del. När vi kom hem så gjorde vi läxorna och sen lekte vi med lego. Jag var off vid 18 tiden och gjorde mig klar för college. Jackie kom och hämtade mig och sen åkte vi dit. Men usch vad tråkigt och hemsk spanskan var den här gången. Kändes som den aldrig skulle ta slut och att läraren var grinig gjorde inte säken bättre. Nä usch och fy för spanska då, hoppas nästa lektion blir bättre! När jag kom hem så hade de sparat lite sushi åt mig som jag åt, mums! Så det blev ett bra avslut på dagen trots allt

Onsdag:
Denna morgon gick också hyfsat bra. L var lite grinigare än vanligare i morses men det funkade. När jag kom hem så var jag riktigt effektiv hela förmiddagen. Först plockade jag iordning, satte på en maskin tvätt, plockade iordning resten. Slängde in tvätten i tummlaren och sen åkte jag iväg till Ridgifield. Jag köpte en ram, choklad + blommor till mina värdföräldrar som firar 14 årig bröllopsdag imorgon. Det är inte illa det! Grattis till dem! De är verkligen ett jättebra par och komplementerar varandra jättebra! Hann även med att tanka. Kom hem vid halv elva tiden, vek tvätten och började göra iordning mina världföräldraras paket från mig och L. Idag gick jag och hämtade L vid 12 för personalen på hans skola hade utbildning hela eftermiddagen. När vi kom hem hann vi göra ena halvan av läxorna och sen kom hans kompis B som vi har playdate med på onsdagar. De busade runt här tii två tiden. När han åkte hem så gjorde vi klart L`s läxor och sen började vi med vår överasskning till mina värdföräldrar. L gjorde en teckning där det sår Happy Annivarsery och I love you på, den satte vi in i en ram och slog in tillsammans med chokladen. Vi satte även ihop 3 A4 papper och skrev V hjärta S på, gulligt va?  Så nu har jag och L planerat att jag ska smyga ner till köket när de har somnat och då ska jag sätta upp blommorna, skylten och lägga pakten på bänken. Så är det, det första de kommer se när de vaknar imorn. Det ska bli så roligt att se vad de tycker. Hoppas att de tycker om det men det gör de säkert, det skulle i alla fall jag gjort! Efter pysslandet tog L ett bad och sen lekte vi med lego en stund. Efter ett tag gick L och tittade på tv och då gjorde jag iordning alla halloween saker som L ska ha med till skolan på fredag. Han ska ha med en goodiebag innehållande halloween saker så jag har gjort 22 Halloween goodiebags till alla i klassen och sen ska alla även få varsin Pez så jag har suttit och klippit och skrivit Love L**** lappar på alla pezförpackningar. Men skönt att det är gjort nu! Efter det åt vi middag, pasta med en ny sorts pastasås blev det, det var riktigt gott! Hjälpa till att plocka iordning efter middagen och sen gick jag upp till mitt rum, svarade på mejl, tittade runt lite och nu har jag precis skrivit klart det här inlägget!



Min och L`s överaskning

Ha en jättebra resterande vecka så hörs vi snart igen skulle jag tro. På lördagen är det Halloween här, KUL!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0