23-25/10 09

Hejsan!

Nu är det söndag kväll igen och jag tänka skriva ihop lite vad som har hänt under helgen som gått.

Fredag:
L var på helt okej humör på morgonen, efter lite stress kom vi iväg i tid och jag satte honom på skolbussen. Gick tillbaka hem och fixa iordning med L`s alla idrottskläder så som simning, fotboll, karate m.m. Åkte och handlade och hjälpte min värdmamma med lite saker. När klockan var 15.30 åkte jag + min värdmamma och hämtade L, vi skulle åka till karaten. Han hade en 45 minuters lektion idag, det gick riktigt bra för honom. När vi var klara där så åkte vi för att hämta lite kinamat och min värdmamma tog ut pengar så jag fick min lön, jippi! När vi kom hem så  åt vi lite middag och sen åkte jag till Linnea och kollade på film. Filmen var helt värdelös men sällskapet var mycket bra. Vi hade kul vi två svenskar. Kom hem vid halv ett tiden så då gick jag genast och la mig, var jättetrött.

Lördag:
Vaknade vid 9 tiden, var meningen att jag skulle skypa med Hannah. Men datan var helt knäpp så det blev tyvärr ingen skypning. Jag tog en dusch och gjorde iordning mig och sen kom Tibro Maria och hämtade upp mig. Och vi styrde kosan mot en skandinavisk affär. Jag har snart varit här i 4 månader och visste inte ens att den fanns bara 20 minuter ifrån mig. Helt otroligt! När vi kom fram dit och jag kom in så blev jag helt överväldigad. Det fanns hur mycket sakar som helst och personalen pratade svenska. Jag köpte massor med saker så som kaviar, maraboue, skinkost, hushållsost, hallonkräm, vaniljsås, julmust, flädersaft, pärlsocker, läkerol, lingonsylt och hjortronsylt m.m. Passade öven på att äta lunch där och jag tog svensk varmkorv med potatismos. Oh, det var så gott! Kalaset gick på ganska mycket typ 500 svenska kronor men det var verkligen värt varenda krona och nu ska jag verkligen njuta av allt svenskt jag kommer äta. Efter det så åkte vi hem till mig och kollade på film, det blev en klassiker pretty woman. Riktigt trevligt. När den var slut så åkte vi in till Ridgifield, jag ville visa Maria Kohls och måste jag säga att hon handlade något?! Det är omöjligt att komma ut därifrån tomhänt. Själv köpte jag ett par jeans och en tröja. När vi skulle åka hem var det världens storm, det blåste som bara den och det kändes som att himmlen öppnades med allt regn. Kan utan tvekan säga att det var det värsta vädret jag kört i sen jag kom till USA. Usch! Men hem kom vi och Maria var tvungen att åka hem för hennes föräldrar skulle komma senare. Jag gjorde inte så mycket mer på kvällen, tog det mest lugnt. Men det var riktigt skönt!


Dalahäst!



Min kundkorg, heja sverige!






Min GODA lunch. Fick hoppas över brödet förstås men det gjorde inget!



En mycket nöjd Josefin med sina varaor!


Söndag:

Idag bestämmde jag mig för att inte ställa någon väckarklocka och det var andra gången sen jag kom till USA som jag inte gjorde det tror jag. Fråga mig inte varför men jag har alltid haft någon tid att komma upp till annars. Vaknade inte föranns 11.15 så det var säkerligen en välbehövlig sovmorgon. Gjorde äggmackor med kaviar till frukost och sen gjorde jag mig iordning. Jobbade från 12.30-15.30 idag. L`s kompis D kom så vi var ute och lekte hela tiden för det var underbart höstväder idag. 15 grader och strålande sol, himla skönt! Efter jag jobbat så plockade jag iordning lite på mitt rum och sen värmde jag lite kinamat till midddag. Pratade även med Hannah på skype, mycket trevligt! När jag var klar med det åkte jag och lämna tillbaka en film och gick även till stop&shop och där hittade jag glutenfria pannkakor och glutenfria munkar. Det fick följa med hem, kan säga att det var jättegott! Efter det så gick jag upp till mitt rum, slö tittade lite på tv och nu sitter jag här. Samtidigt som jag skriver sitter jag och avnjuter en maraboue schweizernöt chokladkaka. Det är inte helt fel det. Mumsigt värre! Nu ska jag slappa vidare här och ladda batterierna inför en ny arbetesvecka!

Ha det så bra sverige folket!

Josefin


Kommentarer
Postat av: hanna

Jädra unge!:P Varför hittade du den affären för:P Fasen, jag som köpte lite gottigt till dig. nu behöver jag ju inte skicka de egentligen, om de finns så nära dig. Hm.. Var de ngt som inte fanns där som du vill ha? ganska onödigt att skicka annars. men skriv gärna det på mail! Så jag vet. tänkte nämligen skicka paketet imorn!:P

2009-10-26 @ 22:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0