2-4/10 09

Hejsan Svejsan!

Fredag:
Hade en bra morgon med L . När jag släppt av honom vid bussen så gick jag hem. Plockade iordning och sen åkte jag och storhandlade. När jag kom hem så tvättade jag L`s tvätt och sen var det slappade tills jag och min värdmamma åkte och hämtade L vid busstoppet för vi skulle nämligen åka direkt till karaten. Idag var det en 45 minuters lektion, han var riktigt duktig. På hemvägen hämtade vi pizza och sallad. De har verkligen en jättegod kycklingsallad på den pizzerian som jag tar varje gång. Vi åkte hem, jag och L började titta på hans nya film Monsters VS Aliens, riktigt rolig. Efter ca en halvtimma kom Jackie och hämtade mig, vi drog till mallet. Jag hittade lite saker. Det blev två linnen och ett par vinterskor från Forever 21, allt för 15 dollar det vill säga 130 svenska kronor. Bra kap va? Efter mallet bestämde vi oss för att gå på bio, det blev filmen FAME! Jag hade kanske lite för höga förväntningar men den var helt okej. Efter bion så drog vi oss hemåt, var hemma ca01.00 efter en mycket rolig kväll!

Lördag:
Vaknade inte förenns 10.30, välbehövlig sovmorgon. Gick upp, fixade mig iordning och sen åkte jag till Jackie. Vi åkte in till Ridgifield för att sätta in lite pengar på banken och sen tog vi en glass. Mjukglass doppad i choklad, min nya favorit. När vi var klara i Ridgifield åkte vi hem till Linnea och slappade lite. Hon började och jobba vid sju så då åkte vi hem till Jackie och planerade resan till Niagarfallen vi får dock vänta med att boka den lite då hon måste dubbelkolla med sina värdföräldara så hon inte måste jobba. Men blir det som jag hoppas kommer vi åka helgen den 16-18 oktober, hoppas hoppas! På kvällen åkte vi tillbaka till Linnea med glass och en ny film, obsessed hette den. Den var riktigt bra, en bland de bästa filmerna jag har sett. Jag rekomenderar den verkligen! Kom hem vid midnatt och då somande jag så skönt så.

Söndag:
Vaknade vid 9-tiden. Idag var L`s storasytrar här. Var första gången jag träffade dem, de var verkligen jättetrevliga. Hoppas på att få träffa dem snart igen. Umgick med familjen fram tills tre då åkte jag till Jackie och det var meningen att vi skulle boka resan men hon hade inte fått ett tillfälle att prata med sin värdmamma än så vi får göra det imorn istället. Det går lika bra det. Vi gjorde inte så mycket, åkte in till Ridgefield och strosade runt lite. Åt på planet pizza, blev sallad för min del.  På kvällen åkte vi hem till Jackie och kollade på alla Halloween kostymer som hennes familj ägde, helt sjukt många. Halloween är verkligen stort här, massor med hus är utsmyckade med spindlar, spindelnät, häxor, pumpor m.m. Jag ska ta kort på det någon dag så ni får se. Vi har inte utsmyckat vårat hus än i alla fall, kanske gör det om ett tag. Vi får se! Jag fick i alla fall låna en halllowen kostym av dem, en kineskvinna haha. Jag får se om jag väljer att använda den eller inte. Kom hem vid halv nio och då fixade jag L`s snack till skolan och sen slappade jag framför datorn.

Måndag:
Morgonen gick helt okej. Han var lite sur i början men sen gick det bra. Släppte av honom vid bussstoppet och  gick hem och tvättade och plockade iordning lite här och var. Bestämmde mig även för att plugga lite spanska, det gick helt okej men jag har fortfarande lite kvar. Vi ska vara klara med 3 kapitel i läroboken och 2 kapitel i uppgiftsboken+ skriva om oss själva och lärarens släkt som hon rabblade upp förra lektionen. Hon hade typ 100 kusiner och 10 syskon och allt vad det var så det kommer bli en utmaning. Åt lite lunch, pluggade lite mer och sen var det dags att hämta upp L . Vi gick hem och startade med läxorna och sen kom hans kompis B förbi med sin mamma och lillasyster. De kunde tyvärr bara leka ett litet tag men han skulle komma tillbaka på onsdag och ha playdate här , kul! Vi gjorde sen klart läxorna lite snabbt och sne åkte min värdmamma+L iväg på simning. Under tiden de var borta plockade jag iordning här och gjorde sallad, pasta och dukade bordet. När de kom hem så åt vi lite middag och nu har jag precis kommit upp till mitt rum. Ska nog olugga lite spanska och sen kanske se på svenska Hollywood fruar eller sova, får se vad det blir!

Ha det så bra alla därhemma!

Josefin

PS, jag ska bli bättre på att ta kort, sorry för bildtorka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0