19-22/10 09

Hej Hopp!

Måndag:
Nu var det måndag igen och ny vecka. Kan ju erkänna att trots mina 11 timmars sömn var jag gansk seg på morgonen. Men L var på  bra humör så morgonen gick bra trots min trötthet. När jag lämnat av honom så gick jag hem. Plockade iordning, tvättade och medans tvätten var i maskinen så åkte jag till Ridgefield för att lämna tillbaka en film till min värdmamma lånat och passade på att handla lite. När jag kom hem så vek jag undan tvätten och lagade lite lunch, det blev pasta. Efter lunch svarade jag på lite mejl, vilade lite och kollade upp vad L hade i läxa. Sen var det dags att gå och hämta L vid skolbussen. Vi gick direkt hem och skypade med Carina, Logans gamla au pair i en timme. Det var riktigt roligt, både för henne, L och mig. När  det var klart gjorde vi läxorna och sen åkte L och min värdmamma iväg på simning. Jag åt lite kvällsmat och började skriva om niagarfallen, det tog sin lilla tid. Vid 20.00 kom L och min värdmamma hem. Jag visade L`s läxor och vi pratade bara lite allmänt. Förberede L`s snack och sen gick jag upp till mitt rum. Började läsa en ny bok av Sophi Kinsella (bokens namn), fastande i den och den verkar riktigt bra. Var tillslut tvungen att lägga ifrån mig boken och sova.

Tisdag:
Morgonen var bra idag med. När jag lämnat av honom vid skolbussen så gick jag hem, plockade iordning lite snabbt. När jag var klar med det åkte jag till Starbucks för att möta en ny svensk tjej, Fanny! Hon bor ca 15 minuter ifrån mig. Det var jättekul att träffa henne och vi kom bra överens. Vi kommer garanterat träffas snart igen, förhoppningsvis redan på fredag. Då kanske vi skulle till någon Halloween park här i närheten, skoj! Klockan gick snabbt och helt plötsligt var hon 13.00. Så jag åkte hem, tvättade lite och sen gick jag och hämtade L. Det var meningen att bi skulle åka på fotbollsträning men han var inte på bra humör alls så vi fick hoppa över det. Vi gick hem och gjorde läxorna och sen kom jag på en bra ide . Nämligen att vi kunde ha vår egna fotbollsträning här hemma. Det gick bra så vi var ute en timma och sprang, passade, försökte skjuta mål m.m. Vi var ute en timme, precis så länge som den andra fotbollsträningen skulle ha vart. När det var slut så sa L att han var så trött så att han kanppt kunde gå. Haha, men det var bra för då fick han sin träning trots allt. När vi kom in lekte vi med lego och sen fick han kolla lite på tv medans jag gjorde middag. Efter middagen kom min värdpappa hem och jag skyndade iväg till college med Linnea, Jackie och en ny tysk tjej, Sarah. När vi väl kom fram så visade det sig att lektionen var inställd så vi fyra+ 2 amerikaner gick till ett ställe och fika istället. Efter det så skulle vi åka till Ridgifield och säga hejdå till en tjej, Sena som har bytt familj och åker till California på onsdag. Hoppas att hon får det bättre där men det tror jag! Kom hem vid 22.30 och då gjorde jag iordniing L`s lunch+snack och sen gick jag och la mig och laddade för en ny dag.

Onsdag:
Denna morgon gick också väldigt bra, himla skönt. När jag kom hem plockade jag iordning det gamla vanliga och sen gjorde jag mig själv iordning lite. Vid 10 tiden kom en svensk tjej , Maria från Tibro(!) hit och hälsade på. Hon var jättetrevlig och vi hade det jättekul. Vi pratade hela tiden och hon stannade här på lunch och var här till två tiden ungefär. Det var så trevligt, mer såna dagar! Vi bestämde att vi ska träffas på lördag igen, då ska vi åka till den skandinaviska shoppen som jag inte visste fanns här. Den ligger typ 15 minuter ifrån mig och där kan man köpa svenska saker så som julmust, svensk ost,  svensk godis m.m. Oh,  det ska bli underbart. Längtar redan. När hon åkte så fixade jag iordning L`s läxor och sen gick jag och hämtade honom vid bussen. Vi skyndade oss hem och gjorde läxorna och då visade sig att L hade fått ett be your best pris i skolan idag. Priset får man för väl utfört skolarbete, bra utförda läxor, bra lyssning och koncentration på lektionerna och att man är en bra vän! Det är rektorn som utser de här eleverna och det är en i veckan. Det är bara en elev på hela skolan som får priset varje gång. Så det är ca 40/ år som får det. Det är väldigt ärofyllt att få det här priset och jag är så stolt över min lilla pojke. Han är så duktig! Ringde direkt och berättade det för mina värdföräldrar och de blev också glada för hans skull. När vi pratat klart med dem så tog vi cykeln till L`s kompis B och hade en playdate där. De spelade Baseball, cyklade, gungade, lekte med lego, spelade Wii och hade det roligt. Vi var tillbaka hemma vid 19 tiden och då tog L en dusch, skönt att få det gjort! Min värdpappa kom hem strax efter det och då var jag off. Jag läste i min bok och gjorde inte så mycket mer. Gick och la mig redan vid 22 så det var bra för att vara mig!

Torsdag:
Idag vaknade L på fel sida, attans! Det som har gått så bra de senaste dagarna. Men men det var bara att bita i det sura äpplet och göra det bästa av situationen. Vi plågade oss igenom morgonen och jag fick honom på bra humör lagom tills skolbussen kom, alltid något. När jag kom hem städade jag upp L`s lego+ alla hans filmer. Sen kom städerskorna. Jag plockade upp det värsta i mitt och L`s rum och sen gick jag ner och satte mig vid datorn och skrev i bloggen. När jag var klar med det så åkte jag och handlade det nödvändigaste, får göra en större handling nästa vecka. Kom hem, plockade upp varorna och sen tvättade jag alla lakan och handdukar efter städerskorna. Efter det var det dags att gå och hämta L. Vi gick hem och gjorde läxorna och sen gick vi ner för att leka med de andra barnen i grannområdet. Vi hade det jättekul och jag tror det var totalt mer än 10 barn som lekte. L skrattade och hade det kul hela tiden, underbart! Kom hem vid halv sju tiden så då gjorde vi lite middag. Det var trevligt att alla satt och åt middag ihop och  pratade. Nu har jag precis hjälpt min värdmamma att plocka undan efter middagen och kommit upp till mitt rum. Ska nog gå och ta ut linserna och sen läsa i min bok! Ja så får det bli!

Ha det så bra alla därute så hörs vi snart igen!



Bild tagen i Canada! Haha!



Josefin




Kommentarer
Postat av: Malin

Häftig bild josse!!^^ du verkar ha det bra i USA!!

2009-10-23 @ 17:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0