15-16/10 09

Hejsan Hoppsan!

Hoppas allt är bra med er!

Torsdag:
Jobbade som vanligt på morgonen och det gick bra. Medans L var i skolan fixade jag med lite saker här hemma och kollade lite på datorn Inte så mycket alltså men det är skönt det med ibland. Min värdmamma var med och var voluntär i L`s skola idag , de hade äppeldag. Det var tydligen jättelyckat och L hade varit så stolt över att hans mamma var där. Kul! När de kom så gjorde vi läxorna som gick bra det med. Var "bara" matte och läsning idag så det var skönt. När läxorna var klara lekte vi med lego och sen spelade L lite dator medans jag gjorde middag till honom.När vi satt och åt middag då började det snöa, helt otroligt. Det la sig inte med snö var det allt. Min värdmamma sa att så långt hon kunde minnas hade det aldirg snöat före Halloween.Har det snöat något i skövde än? Efter middagen åkte L och min värdpappa iväg på clubscoutsmöte och jag var off. Jag gjorde lite middag till mig själv och sen gick jag upp och tog det lugnt. Började läsa min nya bok som jag tog med från Sverige. Den heter "det räcker inte med kärlek". Jag har inte kommit så långt än men den är väldigt bra hitillls. Det är en sann historia om en mammas kamp för behandling till sin son som visar sig ha autism. Jag fastnade i boken direkt och det ledde till en ganska sen kväll men tillslut så kunde jag lägga ifrån mig boken och gå och sova.

Fredag:
Morgonen gick bra idag med, himla skönt. På förmiddagen tvättade jag mina kläder och passade även på att prata med simone, marie och gammelfarmor. Alltid lika roligt! Simone berättade att hon hade lärt sig massor om rymden, jag var riktigt imponerad. Hon är så smart mitt lilla hjärta! Vid lunch åkte jag iväg och storhandla, jag tycker det är riktigt roligt faktiskt. När jag kom hem åt jag lite snabb lunch, tömde diskmaskinen och gick och hämtade L. Min värdmamma kom också till busshållsplatsen så hon tog L till karaten. Jag gick hem och gjorde lite sallad till middagen och nu sitter jag här. Min värdmamma och L kommer hem om en timme typ och då ska vi äte sushi och kinamat som de skulle ta med sig på väg hem. Efter middagen skjutasar min värdmamma mig och Jackie till tåget som tar oss in till NYC. Därifrån blir det att ta buss till Niagarafallet, Canada. YES! Det ska bli så kul. Jag lovar att ta massor med bilder och lägga upp dem på bloggen. Jag kommer hem på söndag kväll så antingen får ni se dem på måndag eller tisdag. Nä nu måste jag gå upp och packa klart!

Ha en jättebra helg, det ska jag ha!

Josefin




Jag gillar älgen vi har på vår trappa. Påminner mig lite om Sverige!

Kommentarer
Postat av: hanna

Sötaste älgen jag sett:D:D:D

2009-10-17 @ 13:40:37
Postat av: pappa

men lilla stora josse var är alla foto

puss pappa

2009-10-21 @ 09:48:20
Postat av: Anonym

i Skövde har ingen snö kommit men ibland regnar det och ibland blir det lite kallare så det blir att skrapa bilrutorna. Det får gärna vänta med snön.....kram Mamma

2009-10-21 @ 22:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0