14/10 09

Hejsan!

Dagen har varit mycket bra. Morgonen gick bra och jag lämnade av L vid bussen. Precis innan han skulle gå på vänder han sig om och ropar
- Adios mi amigo! ( hejdå min vän)
Han är så söt. Han läser också spanska så han brukar berätta för mig vad de lär sig och jag brukar berätta för honom vad jag lär mig.När jag kom hem så plockade jag iordning, tvättade och åkte och postade Jimmys paket. Så  Jimmy, dina saker är på väg nu. Hoppas det blir bra. Till frukost idag gjorde jag svenska pannkakor, de blev riktigt lyckade och så goda, mums! Efter lunch gjorde jag inte så mycket mer tills det var dags att hämta L vid skolbussen. När vi kom hem så gjorde vi läxorna. Han börjar bli riktigt duktig nu, inte alls mycket protester och gnäll när det är dags för läxor. Jag tror det är för att det har blvit en rutin för honom nu. Hoppas det håller i sig! Efter läxorna gick vi över till kompisen B men han hade tyvärr inte tid och leka men vi ska ha playdate om en vecka i stället så det blir kul. Vi lekte lite med de andra grannarna innan vi gick hem igen. L kollade lite på tv medans jag gjorde middag. Efter middagen kollade han lite mer och sen var det dags att gå upp och göra oss iordning för natten. Jag jobbade nämligen på kvällen idag för mina värdföräldrar var på en jobbgrej. När vi hade läst klart sagan så somnade vi båda två i hans säng haha. Blev väckt när min värdpappa kom in genom dörren så sa godnatt till dem och nu gick jag in hit. Är ruskigt trött så ska sova nu men ha det så  bra alla därute så hörs vi snart igen



Min svenska frukost, mums! Mamma, nu är du väl stolt över mig?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är JÄTTESTOLT du är så duktig. Det där med pannkakor kunde du mycket bra här hemma också Kram Mamma

2009-10-15 @ 22:30:25
Postat av: Uncle Jim

Mmmm, extra gott med är det maple på bordet?

Tack för postiljonhjälpen.

Kram

// 34 dagar and counting

2009-10-16 @ 08:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0