29-31/10 + 1/11 09

Hejsan!

Nu har helgen redan försvunnit och det är söndag kväll igen, Men det har varit en rolig helg med Halloween firande, spökhus, lite jobb och umgås med underbara vänner.

Torsdag:
Morgonen gick bra med L . När jag lämnat av honom åkte jag och köpte det sista till L`s Halloween saker som han skulle ta med till skolan. Tvättade lite och pysslade. Dagen gick fort och när L kom hem gjorde vi hans läxor och sen gick vi ner för att leka med alla grannarna. Vi hade jättekul men efter ett tag blev det lite småbråk så vi gick hem. Men L hade kul ändå, så länge det varade. När vi kom hem så gjorde jag lite middag, det blev kycklingsoppa, riktigt gott! Tog det mest lugnt på kvällen framför datorn! 

Fredag:
Även denna morgon gick hyfsat med L, han var lite morgontrött men vi blev klara i tid ändå som tur var. När jag lämnat av honom så gick jag hem och började förbereda för halloween, åkte och handla och förberedde mer. Jag handlade godis för ca 500 svenska kronor till Bus eller godis. Haha, Halloween är verkligen stort här! Helt galet men roligt. När L kom hem från skolan så skärde vi ut vår pumpa och sen gjorde vi lite annat pyssel inför morgondagen. Jag slutade vid sex tiden och då åkte jag och hämtade Jackie och sen åkte vi till Linnea. Vi skulle nämligen åka till Lake Compounce, ett stort nöjesfält och de har även ett superstort spökhus nu runt Halloween. Så jag, Linnea, Jackie, Marianne och en ny tysk tjej, Sarah åkte dit. Det tog ca 1 timma dit men det gick bra, hade trevligt sällskap så tiden gick fort. När vi kom fram började vi att åka karuseller, vi åkte uppskjutet, höjdskräcken, berg och dalbanor m.m. Vi hade även beställt en biljett för det stora spökhuset klockan 23.00. Först stod vi i kö och sen när vi kom fram så var det en läskig man berättade för oss vad som skulle hända och att det fanns nödutgångar och han sa att det skulle ta 45 minuter att gå igenom. 45 MINUTER, FÖRSTÅR NI HUR LÄNGDE DET ÄR ?! Jag kan sammanfatta det så här att det var det läskigaste jag någonsin har gjort, usch och fy men det var ändå väldigt roligt! Det var grymma skådespalare. Några saker som hände var att de smög sig upp på en bakifrånoch viskade i ens öra, de jagade en, de hoppade fram. Det som jag tyckte var helt klart läskigast var när en skrämmade typ startade något som lät som en motorsåg och började jaga mig med den. USCH OCH FY! Det var verkligen superläskigt. Kände en stund att jag borde fått betalt för att gå där. Men efteråt kände jag att det var verkligen häftigt och helt otroligt roligt med skrämmande. Helt klart värt pengarna! Vi lämnade parken vid midnatt och jag var hemma vid två på natten. Då somnade jag gott och inga mardrömar blev det, skönt det!

Lördag:
Idag var det då dags för dagen D, den stora dagen som L har pratat om i flera veckor. HALLOWEEN! Jag började dagen med sovmorgon till 10 . Gick upp och gjorde iordning mig och sen åkte jag in till Kohls och kikade lite. Hittade lite bra julklappar, det var kul. När jag kom hem hjälpte jag min värdmamma med att fixa iordning inför kvällen då det skulle komma 2 andra familjer till oss. Vi fixade hela dagen och vid halv fem kom de andra två familjerna som bestod av sammanlagt 6 barn och två vuxna. Det var våra grannar+ L`s klasskompis och hans tre systrar. Sen var även L`s storasyster här och hennes hund. Så det var fullt hus men vi hade det jätteroligt! Först lekte vi lite här inne och sen gick vi ut på bus eller godis eller trick och treting som det heter här i USA. L var en transformer, hur söt som hälst! Vi var ute bland grannarna ca 1 timma. Det blev lite kämpigt för de mindre barnen så en timma fick räcka. Men det var kul att se hur det gick till och barnen hade super roligt. När vi kom hem åt vi lite och satt och pratade medans barnen lekte runt. Tiden gick fort och helt plötsligt var redan klockan sent och de åkte hem och jag hjälpte min värdmamma att plocka iordning och det tog allt sin lilla stund. När det var klart var jag jättetrött så jag gick upp till mitt rum och somnade så fort jag la huvudet på kudden. Anledningen till att jag var hemma ikväll var att min värdmamma var tvungen att prata med klienter hela tiden, tycket så synd om henne. Men jag tror det gick bra och att hon hade det bra ändå. Men jag hade en jätteroligt Halloween i alla fall och det var mysigt att umgås med min värdfamilj och de andra familjerna.



L`s pumpa



Halloween dekoration 1



Halloween dekoration 2

Söndag:
Inatt ställde vi bak klockan en timma. Så idag sov jag bara till 9 men igentligen var ju klockan 10. Jag gick upp, gjorde iordning mig och åt lite frukost. Efter ett tag så åkte jag till Ridgifield för att möta upp Camilla och Lisen, en svensk tjej som hat varit här i 1 år men valt att förlänga med 9 månader. Vi bestämmde oss för att äta lite lunch på 50 coins, tex mex burgare såklart! Efter det  åkte vi till Kohls och jag hittade yterliggare två julklappar, en till min värdmamma och en till sverigefolket. Nice! Sen bestämmde vi oss för att hyra film, det blev en skräckis. Det är ju trots allt Halloween. Filmen hette the last house on left street. Den var verkligen jättebra men läskig. Kan verkligen rekomenderas till de som gillar skräckisar. Vi åkte hem till mig och såg den nerer i källaren på den stora tv:n med hemmabiosystemet på såklart, så det skulle bli så skrämmande så möjligt. När de åkt hem gjorde jag och L en läxa och sen satt jag pch pratade med min värdmamma lite, trevligt. Nu äf klockan 20.00 och jag har precis kommit upp till mitt rum.Nu ska jag äta Reeses, mitt nya favoritgodis och kolla på filmen the proposal. Har hört att den ska vara bra så det ska bli roligt att se. Ett perfekt avslut på denna vecka    


      


Hoppas att ni har haft en bra helg!

Josefin






  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Häftigt att vara med på Halloween i New-York. Ha det så jättebra önskar din Mamma

2009-11-03 @ 17:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0