23-25/11 09

Hejsan bloggen!

Nu har första halvan av denna vecka gått. Imorgon är det den stora högtiden Thanksgiving här borta. Det ska bli riktigt roligt att uppleva, sägs att det kommer bli mycket mat. Mums! Vi åker imorgon (torsdag) upstate NY ca 5 timmar bort till min värdmammas syster för att fira. Där kommer vi vara kvar tills lördag morgon då vi kommer åka hemåt men på vägen hem ska vi hälsa på andra släktingar i NYC huvudstad Albany. Det ska bli roligt att se !Så kommer troligvis vara hemma på lördag kväll!

Nu till uppdatering av vad som har hänt i veckan så här långt:

Måndag:
Morgonen var bra men jag var trött som bara den. Jag kämpade mig igenom morgonen men gick och la mig efter jag släppt av Logan. Skönt jobb man har! Sov till lunch och sen på eftermiddagen gjorde jag alla saker som behövde göras så som att packa iordning alla sportsaker, plocka iordning, städe också iordning i mitt rum som såg ut som ett bombnedslag efter att jag kom hem i söndags. Efter det var det dags att hämta L, vi gick hem, gjorde läxor lekte lite och sen åkte han och min värdpappa iväg på simning. Jag slappade mest på kvällen och gjorde inte så mycket. Inte vad jag minns i alla fall.

Tisdag:
Denna morgon gick också bra. Dagen ägnades åt att fixa iordning alla julklappar till Sverige, Jag har bara en kvar att köpa till Sverigefolket och sen ska jag köpa en till min värdpappa också. Måste klura ut något bra, några förslag? Ska även köpa en annan sak till mina värdföräldrar från mig och L men det vet jag redan vad det ska vara så ska fixa det nösta vecka tror jag. När jag hämtat L gjorde vi läxorna och sen åkte han och min värdpappa på karate och jag åkte till CVS, skrev ut lite bilder och sen vidare till college med Linnea, Jackie och Sarah. När vi kom fram så visade sig att lektionen var inställd. Andra gången det händer nu och att hon inte har meddelat innan. Verkligen irriterande att köra hela vägen dit i onödan men jag och tjejerna åkte till Subway och åt. De har världens godaste kycklinsallad. MUMS säger jag bara! Vi satt där och prata ett tag så kom hem först vid 21.30. När jag kom hem pratade jag lite med min värdpappa , kollade lite data och sen inte så mycket mer innan jag gick och la mig.

Onsdag:
Imorses var L riktigt trött så det var lite kämpigt att göra iordning honom men det gick tillslut. Fick skjutsa honom för det blev lite sent. När jag släppt av honom så gjorde jag klart julklapparna , pratade med hannah och sen åkte jag och handlade inför Thanksgiving. Var lite klurigt att hitta rätt saker för de är inte svenska grejer men jag hittade det mesta i alla fall. Rörmokaren var hemma så köpta något blekningsgrejs till honom men det var tydligen fel visade sig så fick åka tillbaka igen. Typiskt! Men den här gången hittade jag allt + att jag hyrde några filmer till L inför den långa bilturen imorgon. När jag kom hem så ringde de från L`s skola och sa att han behövdes hämtas för att han hade feber. Så min värdmamma åkte och hämtade honom, när han kom hem så gjorde jag lunch till honom och han fick vila lite. Jag tömde diskmaskinen, plocka, packa L`s saker tills imorgon och lite sånt. När han blvit lite piggare byggde vi med lego och sen tog vi ett bad. Efter badet åkte han+ min värdpappa iväg på scoutmöte och jag tvättade mina kläder och tog en dusch. Packade ner alla mina saker jag ska ha när vi åker och nu sitter jag här. Ska gå ner och hämta min rena tvätt nu, fixa iordning den och sen ska jag nog gå och lägga mig tror jag.

Jag kommer inte ta med mig datan under Thanksgiving utan uppdaterar om allt när jag kommer hem istället. Ska ta mycket kort också som ni kan få se, Kul va?

På Söndag har ni första advent i Sverige. Vad mysigt, se till att njut ordentligt. Mys lite åt mig med och så kan ni gärna ägna mig en tanke när ni tänder första ljuset på första advent.

Till släkten på pappas sida: Ha det så jättekul på julbordet, jag kommer sakna er jättemycket på söndag men nästa julbord kommer jag vara med. Jag kommer tänka på er hela dagen , jag har allt en bra släkt! Kärlek till er!

Ha det så bra alla därute!

Josefin

Kommentarer
Postat av: hanna

Jag ska allt mysa lite extra åt dig ska du se! Längtar tills du kommer hem till Sverige! Du är saknad!!<3

2009-11-26 @ 23:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0