21-22/11 09

Hejsan!

Nu kommer en uppdatering om min helg med Sverigebsök av Jimmy och Eric. Vi hade det så otroligt kul och jag kommer aldrig glömma den här helgen.

Fredag kväll:

Min värdmamma skjutsade mig till tåget som gick vid 19.30 tiden. Jag var inne i NYC, Grand central en timme senare. Där mötte jag upp Jimmy och Eric. Var verkligen jättekul att se dem igen och man fick allt ett litet lyckorus. Vi började vandra upp mot deras hotell. På vägen dit passerade vi Times Square och andra roligt ställen. Vi åt även lite mat en snabbis. Sen vandrade vi vidare mot hotellet vi skulle bo. Vi kom fram vid 21 tiden och hotellet var jättefint, det hette Ink 48 och var nybyggt. När vi kom upp till rummet så fick jag massor med svenska saker av Jimmy och även mamma hade skickat med lite saker. Av Jimmy fick jag, 2 maraboue chokladkakor, pepparkakor, lösgodis, kaviar, knäckebröd , ahlgrensbilar m.m. Mums, det var verkligen uppskattat. Av mamma fick jag mina höst stövlar, ett par jeans, en scarf och en parfym. Tack mamma! Både Jimmy och Eric var ganska trötta så vi gick och la oss strax efter det.

Lördag:
Vi gick upp vid halv åtta tiden på morgonen . Gjorde iordning oss och gick ner för att äta frukost. Sen visade det sig att Malena, en kompis som skulle möta upp oss hade blivit sjuk. Stackare! Men Jimmy sa att han ville åka ner mot Wall Street, downtown och titta lite. Visst tänkte jag så vi tog en taxi när vi var klara och åkte ner. Det första jag ser när jag sätter mig i blen är att förarens körkort har gått ut. Haha, det är typiskt NYC taxi. Men resan gick bra och när vi ska gå av så är det bara ett litet hus framför oss och inte så mycket mer, Det första jag tänkte var, vad ska vi göra här? Inga affärer eller någonting. Men vi går in i det lilla huset och då frågar Jimmy om jag är reda för en helikoptertur. VA?! Tänke jag. Jag var helt säker på han skojade med mig men det gjorde han inte. Så 10 minuter senare satt jag i en helikopter och skulle åka en helikoptertur över NYC. Den resan går inte att beskriva med ord, SÅ häftigt! Helt otroligt! Utan tvekan en bland de tre häftigaste sakerna jag någonsin har gjort i mitt liv. WOW sägar jag bara! Det roliga var att Jimmy hade hittat min kompis Malena på msn och planerat allt detta med henne. Det var hon som sa att jag skulle ta med mig passet, möta henne osv. De grundlurade mig och fixade världens bästa överasskning. Tack så mycket till er alla , det var helt otroligt och jag kommer aldrig glömma det äventyret. När vi var klara med helikopterresan tog vi oss till 5 th avenue och bestämde oss för att köa till Broadway biljetter, sagt och gjort. Efter ca 1 timmes väntan så hade vi biljetter till Mamma Mia på Broadway, häftigt! Vi gick och kolla i lite affärer medans vi väntade på att showen skulle börja. Jag hittade en jättefin julklapp till Pontus som jag vet att han kommer gilla, nu får du allt ta och göra dig värd den haha. Efter det gick vi mot Broadway och kollade på Mamma Mia. Helt otroligt BRA show och skådespelarna var så duktiga. Det var verkligen en upplevelse att se. Hur kul som helst! Efter den showen så bestämde vi oss för att äta lite mat och resterande av kvällen gick vi runt och tittade på kända saker i NYC. Blan annat isrinken vid Rockefeller center, julgranen, applestore , den stora kyrkan m.m. NYC är verkligen en underbar stad särskilt på kvällen med alla neonskyltar, taxibilar, människor m.m. Vi tänkte gå på bio men vi hittade ingen bra så vi gick tillbaka till hotellet. Var ändå ganska trötta efter den långa men extremt roliga och häftiga dagen.




































Söndag:
Gick upp vid halv nio tiden. Åt lite snabb frukost och sen åkte vi till deras andra hotell och de chekade in. Efter det hoppade vi snabbt in i en taxi bil som tog oss till Grand Central och vi hann precis med tåget som tog oss till Katonah. De skulle nämligen följa med hem till mig, kul! Min värdmamma och L hämtade upp oss på stationen och sen åkte vi hemåt. När vi kom fram så visade jag dem runt och de tyckte det var jättefint och sen åkte vi in till Ridgifield. Tänkte att det kunde vara kul för dem att se. Jag visade dem Ridgifield , vi började med en fika på starbucks , jag visade dem Kohls. De hittade lite smått  och gott där, det gör man alltid. När klockan var runt halv fyra så åkte vi hem igen. Då hade mina värdföräldrar gjort iordning en stor middag, det var jättegott. Till efterätt blev det glasstårta. Vi hade jättetrevligt och det var verkligen kul att ha dem här och att de fick se hur jag bor och lever. Vid åtta tiden så skjutsade jag dem till tåget och de åkte vidare mot nya äventyr i NYC. Hoppas att ni får det roligt nu i veckan och att ni ser allt häfitgt som finns i världens bästa stad. Jag åkte hemåt och var riktigt glad och nöjd. När jag kom hem pratade jag lite med mina värdföräldrar och de hade tyckt det var så trevligt med besök och ser fram emot framtida besök. Jag har verkligen haft tur med min värdfamilj här, de är så gästvänlig, snälla och ställer verkligen alltid upp! La mig ganska tidigt, det tar allt på krafterna att spendera en helg i NYC!

Tack för besöket Jimmy och Eric. Jag hade jättekul och kommer aldrig glömma helgen i NYC med er! Den var UNDERBAR på alla sätt och vis!


Kommentarer
Postat av: Jennie R

Vad kul med helikopter :) roligt med överraskning!! Hoppas du har det bra!!

Hälsningar från halmstad :)

2009-11-25 @ 11:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0