2-4/11 09

Hejsan på er allihoppa!

Nu har redan första halvan av denna vecka gått, fort har det gått med.

Måndag:
Morgonen rullade på bra. När jag släppt av L gick jag hem, gjorde iordning. Efter det tvättade jag mina och L`s kläder vilket tog sin lilla  tid. Plocka även iordning på L`s saker till karaten, fotbollen och simningen. Hämtade upp L vid 15.30 och då gick  vi hem och gjorde läxor. Han är så himla duktig med sina läxor min pojk, även fast han enligt mig har mycket. Han är riktigt smart och listar ut det allra mesta själv. Efter läxorna åkte vi direkt till en granne, S och hade playdate. Efter ca en timma där kom min värdpappa och hämtade L, de skulle till simnigen. Jag gick hem, gjorde iordning snack, pratade lite med min värdmamma. På kvällen kollade jag lite på svensk internettv, ensam mamma söker fick det bli. Det var lite roligt att se även om jag inte har föjt det så bra. Fastnade sedan framför datan så det blev ganska sent. Men så blir det ibland

Tisdag:
Även denna morgon gick bra och L var redan uppe när jag kom ner. Kanske för vi har ställt back klockorna en timme, skulle tro det. Morgonen gick väldigt smärtfritt då L redan var pigg och glad när jag kom upp. När jag släppt av honom så gick jag hem, plockade iordning. Passade även på att plocka ner våra Halloween saker, nästa sak som kommer åka upp är ju julsakerna. Oh, det sa bli så mysgt med jul när det kommer, blir nog häftigt att gå runt i NYC under juletid. Längtar! Gjorde inte så mycket mer den dagen tills det var dags att hämta L. Vi gick hem, gjorde läxor. När det var klart gick vi ner till grannarna, lekte lite med dem i B`s hus. Det var kul, både för mig och L. Gick hem vid halv sex och lekte fram tills min värdpappa kom hem vid sex tiden. Då var jag off, gjorde iordning mig lite snabbt och åkte iväg till college med Sarah, Linnea och Jackie. Spanskan gick faktiskt helt okej denna gången  och kändes mycket bättre än förra gången, skönt! Nu är det bara 3 gånger kvar faktiskt ,riktigt gött om jag ska vara ärlig. Efter college åkte vi till Donkin Donouts, köpte en varm choklad. Vi satt där och pratade och hade det trevligt. Helt plötsligt var klockan 22 och vi var tvungna att åka hem, har ju curfew dvs att jag måste vara hemma 22.30 på vardagar . Men det är okej och ganska bra i längden då det inte blir allt för sent man kommer hem när man ska jobba dagen efter.

Onsdag:
Även denna morgon var L uppe när jag kom ner, det är inte dåligt det här. Två dagar i rad. Får se hur det bli imorgon. Morgonen flöt på bra och på vägen till skolbussen hittade jag och L på en historia som handlar om en tjej som ska börja första klass. Det var riktigt roligt och han har verkligen livlig fantasi. Kom hem, plockade iordning och sen tittade jag runt lite på datorn. Väntade på rörmokaren som skulle komma men aldrig kom. Retligt för då jag fick sitta hela dagen och vänta. Men de skulle komma på fredag istället tydligen så det går väl bra det med och imorgon kommer städerskorna så får hålla mig hemma då med. Men det går bra, jag har ju min data  och då kan jag fördriva tiden med den. När jag väl fått reda på att de aldrig skulla komma så tog jag mig en sväng in till Kohls där jag hittade en julklapp och en födelsedagspresent, bra jobbat Josefin. Hittade även två andra julklappar men de får jag köpa för min lön imorgon. Det blir bra det! Kom hem lagom tills jag skulle gå och hämta L. Vi gick hem, gjorde läxorna tog en timme idag men tillslut blev de gjorda iallafall. Efter det bestämde vi oss att åka ut på en cykeltur så vi var ute ca en halvtimme. När vi kom in tog vi ett bad och nu kom min värdpappa just hem. Min värdmamma kommer med kinamat alldeles strax, mums. Oj, nu kommer hon bäst att gå ner och äta och sen blir det duschen. Ska även försöka hinna se ett avsnitt av den där serien om Ullared, kan va kul att se.


Fin bild på Niagarafallen

Ha det så bra alla så hörs vi!

Josefin

Kommentarer
Postat av: Uncle Jim

Hola Sobrina!

Ya faltan trece dias!! Nos vemos pronto!

Un beso

El Tio



Du som inte var trött på spanskan...

2009-11-06 @ 08:43:55
Postat av: Hannah!

Duktigt av dig att redan köpa julklappar:) Jag har inte kommit igång med det riktigt än! Har ju inte min shopping kompis hemma längre heller!:P Miss you!!<3

2009-11-09 @ 00:37:06
Postat av: Pappa

det var det bästa jag fått nån gång kortet

efter dig och pontus

Jag blev jätte glad och fick stora tårar



LOVE YOU PAPPA

2009-11-14 @ 13:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0