19-20/11 09

Hejsan!


Torsdag:

Gjorde iordning L på morgonen, han var på helt okej humör. Gick ganska smärtfritt. När jag kom hem så bestämmde jag mig för att storstäda mitt rum, får ju finbesök i helgen. Jippi! Det gick bra och jag hann precis klart innan det var dags att hämta L som hade halvdag  i skolan idag. Min värdmamma jobbade hemma på förmiddagen så vi åkte och hämta honom tillsammans sen åkte vi till hans kompis och hade playdate. Vi gjorde läxor när vi kom dit och sen lekte L och D runt och jag hjälpte mamman med hennes söta tvillingar på 2 år. De var så söta! Vi åt lite mat och busade runt både ute och inne. Det var riktigt kul både för L och mig. Vi kom inte hem föranns 18 tiden, gjord lite snabb middag och sen kom L andra kompis B och hans lilasyster, jag hde lovat att ta hand om dem medans deras mammor var på utvecklingsamtal. Så vi splade UNO, gitarr, piano, lekte kurra gömma m.m. Det var ganska roligt faktiskt och lillasystern var så himla söt! När de åkte hem så hade min värdmamma kommit hem så jag var off. Var meningen att jag skulle åka till spanskan men det blev krångel med bil och skjuts. Men men har ju inte missat någon lektion tills nu så det borde inte vara någon fara tycker jag. På kvällen tvättade jag lite och städade klart i mitt rum. Det blev ganska sent men ett fint rum hade jag sannerligen när jag gick och la mig.

Fredag:
Började morgonen med att väcka L ch göra honom klar för skolan. Han var lite morgonsur i början  men sen gick det riktigt bra. Han kom iväg igod tid. Jag skyndade mig hem plockade iordning, tvättade, vek tvätt m.m. Jag tog även en snabbdusch, åkte och noppra ögonbrynen och packade ner lite saker inför helgen och han svara på lite mejl väldigt snabbt innan det var dags att gå och hämta L. Han var på bra humör så vi gick hem och busade lite. Efter ett tag kom två av L`s kompisar och hade playdate här. Vi passade på att gå ut för det var så fint väder, ca 15 grader varmt och vindstilla. Det gillar vi! Vi var ute i princip hela dagen jätteskönt! Vi var inne lite och spelade UNO, det var kul! Nu kom nyss min värdpappa hem och L`s kompis åkte hem så nu ska jag bege mig till tågstationen vilken minut som helst. Oh, nu är det nära! Nu måste jag packa ihop mina saker och bege mig.

Ha en underbar helg allihoppa!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0