16-18/11 09

Hej Svejs!

Måndag:
Logan var jättetrött på morgonen så det var en lite kämpig morgon men det gick över tillslut. Och efter en stund var han sitt vanliga glada jag. Skönt! Kom hem, plockade iordning, åt frukost och sen gjorde jag inte så mycket mer på förmiddagen. Skrev i bloggen och svara mejl, det var ungefär det. Efter lunch fixade jag iordning lite i mitt rum och tiden gick ganska fort. Hämtade L vid skolbussen, gick hem och gjorde läxor. När läxorna var klara så åkte han och min värdmamma iväg på simning . Jag åkte iväg till Ridgifield, hyrde en film och hittade två födelsedagspresenter. Det var bra! När jag kom hem åt jag lite middag och sen gjorde jag inte så mycket mer på kvällen, tog det mest lugnt.

Tisdag:
Den hör morgonen var L på extremt dåligt humör men tack och lov klarade vi igenom oss morgon. När vi väl kom till skolbussen så var han på hyfsat humör i alla fall vilket var skönt. Jag lämnade av honom och sen gick jag hem. Plockade iordning det vanliga och sen åkte jag till banken. Jag hade nämligen råkat övertrakassera mitt konto med 1 dollar så åkte in och betalade det. Men vet ni hur mycket pengar de hade lagt på för att jag råkat göra det, 70 dollar. Förstår ni hur hur mycket pengar det är?!? Det är ju löjligt att jag ska behöva betala så mycket för att jag har övertrakasset det med 1 dollar. Men jag har definetivt lärt mig en läxa. Jag får alltid betalt i kontanter så jag ska sluta använda mitt kort. Det finns ingen mening med att använda mitt kort mer. När jag kom hem så var det redan dags att hämta L igen. Han hade halvdag idag så han slutade redan vid 12. Vi gick hem, gjorde läxor och sen gick över tll grannen och hade playdate. Vi var där tills ca 16 tiden och sen åkte vi till en lekpark ch lekte där till 17 tiden då vi åkte till karaten. L var jätteduktigt och han kämpade på bra.  När vi kom hem gjorde jag middag och sen kollade vi på tv. Min värdmamma och min värdpappa åkte på kvartsamtal till skolan så jag fick lägga L, det gick ganska bra. Han hade svårt att somna men annars var han duktig och på bra humör. När mina världförädrar kom hem fick jag reda på att min LCC, Carrie ska inte vara min LCC längre. USCH vad tråkigt, hon som är så bra och bor så nära. Så himla typsikt min otur! Jag skulle få någon ny men hon bor ca 1 timme bort och det blir för långt att åka så vi får se hur vi löser det. Hatar när allt blir så jobbigt och omständigt. Får hoppas att det löser sig.  Men kvartsamtalet hade i alla fall gått jättebra och han var tydligen en bland de bästa i klassen i läsning och matte. Det var kul att höra och hans skrivning hade också utvecklas väldigt bra. Hans läxor var alltid strålande sa läraren. Kul för mig att höra i och med att det är jag som står för L`s skolarbete så jag kan ta åt mig lite av äran i allafall men självklart är det mest L`s förtjänst, Han är så duktigt min lilla pojke.

Onsdag:
L var på bra humör på morgonen så det gick bara bra med honom. När jag lämnade av honom så gick jag hem. Plockade iordning, tvättade, pratade med jimmy  för han kommer ju till NY i helgen. JIPPI! Kan inte förstå att han äntligen kommer. Oh, det kommer bli så roligt. Malena är så himla snäll och ska visa oss runt lite i och med att hon hittar bra mycket bättre än vad jag gör. Jag kommer åka in på fredag kvälll så fort jag slutar,  kan knappt bärga mig. Ringde till Simone, Lovisa och Ulla för att tacka för det fina kortet jag fick av dem häromdagen. Det uppskattades mycket. Efter det tvättde jag, ringde och fixade playdate imrogon, packade L`s saker+ att jag hann prata med mormor och morfar lite. Sen var det dags för lunch, fick bli svenska pannkakor. MUMS! Efter lunchen svarade jag på lite mejl, skrev matlista, kollade lite tågtider hann även med att kolla upp weekendkurs. Kommer nog åkte i Januari någon gång. Hoppas det passar på mågon av de två sista helgerna. Det skulle passa bäst för mig! Gick och hämta L vid 1.30, vi gick hem, gjorde läxor. Efter det gick vi ut  en sväng tills de blev mörkt så gick vi in igen. L fick testa sitt nya bilspel på datorn medans jag gjorde middag, idag blev det kyckling och pasta med sallad. Det var mumsigt! Efter middagen så gjorde jag klar L inför clubscouts och sen åkte han och min värdpappa iväg. Jag slappade en liten stund framför datorn och sen åkte jag till Jackie. Vi åkte in till Ridgefield, Kohls. Jag hittade en tröja och ett par pyjamsbyxor. Billigt och nödvändigt. Åkte till CVS köpte födelsedagskort och tuggummi. Sen skjutsade jag hem Jackie och nu kom jag själv hem precis. Det var en jätterolig kväll så det får vi göra om snart igen. Nu blir det att sova , hoppas L är på bra humör imorgon!




Bara för att jag saknar den här bruden , vi måste träffas snart Rebecka!!

Ha det så bra sverige!

Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0