10-11/11 09

Hejsan bloggen!

Nu är det onsdag kväll och jag sitter här nyduschad och myser.

Tisdag:
Morgonen gick bra med L och jag släppte av honom vid skolbussen i vanlig ordning. När jag kom hem plockade jag iordning och sen började jag skypa med lite folk bla Hannah, pappa, mormor&morfar, Simone&Lovise . Jättekul som vanligt! Skypade totalt ca 4 timmar varav 2 med Hannah. Riktigt kul, har  saknat våra långa pratstunder. Vi är bäst på dem! När jag skypat färdigt åt jag lite lunch och sen hann jag inte så mer innan det var dags att hämta L igen. Vi gick hem, gjorde läxor och sen följde jag honom till grannen och de åkte iväg till karaten. Jag skyndade mig hem och åkte direkt till cross river för att hämta upp Jackie. Första gången jag körde dit själv och jag hittade direkt. Stolt över mig själv! Vi åkte till subway där vi mötte Linnea och Sarah. När vi ätit så åkte vi vidare till spanskan. Tro det eller ej men jag fick faktist beröm idag, helt otroligt! Så det var en riktigt bra spanskalektion. Kom hem vid 22 tiden och då fixade jag iordning L`s snack och sen satt jag lite vid datorn innan det var dags att sova.

Onsdag:
Idag har  jag jobbat från 7.00-19.00, 12 timmars pass. L var ledig från skolan idag för det var veterans day. Då man hyllar alla som kämpar för USA i kriget och alla barn har ledigt från skolan. Vi tog det lugnt och gjorde iordning oss och gick ut vid  9 tiden. Vi gjorde ett projekt till boyscouts och sen kom grannen och hade playdate. Vi var utomhus och vid halv elva tiden kom fyra andra grannnpojkar så helt plötlsigt hade jag hand om 6 pojkar.  Vi passade på att fortsätta vara ute , spelade baseball och det var riktigt kul tyckte alla inklusive jag. Gick in vid ett tiden och gjorde lunch. När vi käkat spelade killarna lite dator och jag plockade iordning efter lunchen. Sen ringde grannens mamma och frågade om vi ville följa med dem till Norwalk och gå på ett akvariummuseum medans de handlade. Självkart gjorde vi det och det var jättekul. L och D hade verkligen roligt och jag bjöd dem på en simulatur tur och det var jättehäftigt tyckte både jag och grabbarna. Kom hem vid 18 tiden , gjorde lite middag och sen gjorde jag iordning L för boyscouts. Min värdpappa kom hem och åkte iväg med L och jag hoppade in i duschen. Nu sitter jag här och känner mig lite slö med all rätt så det ska bli skönt att sova om någon timme.



Väldigt fina med giftiga grodor!



Sälarna får mat


 En superstor skölpadda


Ha det så jättebra alla därhemma så hörs vi snart!

Josefin

Kommentarer
Postat av: Uncle Jim

Koll på 6 killar? Det låter svettigt värre.

Que bien que te gusto el classe de Español, pronto vas a tener un maestro particular.

Un abrazo

Morbror J

2009-11-12 @ 08:39:28
Postat av: Hanna

Ta åt dig av berömmen du fick gumman! Det är du värd!<3

2009-11-12 @ 22:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0