Yankees+Barbeque

Hej Hej!
 
Idag så har jag varit på min livs första baseball match. Det var bland det häftigaste jag gjort, jag är inget stort fan av baseball men stämningen på arenan var helt galen och man kunde inte annat än att älska det. Det var NY Yankees som spelade hemma på nya Yankee stadium, så det var en ganska stor match och massor med fans!

Vi åkte tåg för att komma till arenan, de har byggt en ny tågstation till den nya arenen, det tyckte jag var ganska häftigt. Så nu har jag åkt tåg för första gången också.  En rolig grej som hände på matchen var att i paus så visade dem gratulationer osv på en stor skärm, där poängen annars visasa om ni förstår vad jag menar? Hle tplötsligt kom det upp Will you marry me? Det var så gulligt, som tur var så sa hon ja och alla hurrade och applåderade. Det var coolt! En annan sak som också var häftigt var att när de kom ut för att göra iordning planen så började de dansa YMCA, de som jobbade och alla runt om hängde med. I really enjoyd my first baseball game :)

Här är lite bilder på the Yankee stadium:


Baseball planen







När vi kom hem hade värdpappan V förberett en barbeque, det var verkligen jättegott, vi åt kyckling, fläskkottletter och korv med potatis. Oh, det var verkligen jätegott. Det ser jag fran emot att göra fler gånger ! Efter vi hade ätit så åkte jag och den andra au pairen som jag ska ta över och handlade. Det var skumt att handla i en amerikansk mataffär men det gick bra och vi hittade vad vi skulle ha. Vi köpte massor med frukt och grönsaker, till min stora glädje. Så allt gick bra och det var väldigt bekvämt, det var en person som packade ner alla varor och sen en person som körde bort kundvagnen åt dig, me like.

Imorgon är det första arbetsdagen, undra hur det kommer  att  gå? Jag är nervös men samtidigt förväntansfull, det är nu det här jobbet börjar  på riktigt. Cant wait!

Nu måste jag verkligen gå och sova, klockan kommer ringa 06.20 imorn.

Ha det  bäst!

Josefin

Kommentarer
Postat av: Uncle Jim

Hej Josse,

Skoj att se att du roade dig lite innan arbetet börjar på riktigt! Trevligt med bilder :D Skriv gärna lite mer om hur det var på independence day!

Stor kram

Uncle J

2009-07-06 @ 10:21:14
Postat av: jannike

Fan va häftigt gumman, önska att jag kunde vara där med dig och uppleva alla dessa saker <3

2009-07-06 @ 10:26:51
Postat av: Sussie

wow, trodde det bara var på film som de fria på poängtavlan (!)

O är så avundsjuk, jag vill åka NU!! (42 dagar kvar...)

2009-07-06 @ 13:28:31
Postat av: Anonym

hej josse nu har jag hittat din blogg

här är det som vanligt bara bekymmer alltså men jag gläds verkligen med dig sicken tur att du åkte

jag visste det skulle bli jättebra.hoppas det ordnar sig för mig med en dag

men jag har jju haft det så bra i 40år och så har jag ju dig

tyvärr så blir jag ledsen nu när jag skriver det är så trågigt att sitta här själv i huset.

hadde det varit ok med huset och jobbet så hadde det varitok men nu är det tungt.

men det känns så bra att du har det bra jag skall nog klara mig på nått sätt

vi hörs snart i gen dumt att skriva som jag gör kanske men det känns rätt i alla fall

du vet ju att jag är så glad för din skull

Stor kram från pappa

2009-07-06 @ 22:01:54
Postat av: pappa

hej josse nu har jag hittat din blogg

här är det som vanligt bara bekymmer alltså men jag gläds verkligen med dig sicken tur att du åkte

jag visste det skulle bli jättebra.hoppas det ordnar sig för mig med en dag

men jag har jju haft det så bra i 40år och så har jag ju dig

tyvärr så blir jag ledsen nu när jag skriver det är så trågigt att sitta här själv i huset.

hadde det varit ok med huset och jobbet så hadde det varitok men nu är det tungt.

men det känns så bra att du har det bra jag skall nog klara mig på nått sätt

vi hörs snart i gen dumt att skriva som jag gör kanske men det känns rätt i alla fall

du vet ju att jag är så glad för din skull

Stor kram från pappa

2009-07-06 @ 22:12:47
URL: http://josefiniusa.blogg.se/
Postat av: din vän<3

Du skrev nog fel till mig i mailet. för du skrev att du skulle se på Yankees matchen nästa söndag! Blev jätteförvånad när jag läste detta:P Hoppas att du i alla fall hade de bra! Miss you hun<3

2009-07-07 @ 23:48:05
URL: http://hklaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0