Första morgonen hos min hostfamily

Hejsan !

Idag vakande jag för första gången upp hos min hostfamily! Det kändes kontigt men ändå bra!

Nu sittar jag här och äter världens godaste vanilj youghert! Tänk valios, fast bättre . På tal om mat idag till frukost fick jag äggröra, fast gjord i micron. Skumt va? Har aldrig hört talas om det förut men det var jättegott faktiskt , .

Idag så har jag och värdmamman S varit på en stor markand, Det fanns massor med häftiga saker, tyvärr köpte jag inget men det kommer ju fler tillfällen! Sen åkte vi runt lite och hon visa mig runt lite. Det känns jättebra med henne och vi kommer jättebra överens, vilket känns väldigt skönt :) Vi kom hem för en stund sedan, så nu har jag suttit och svarat på lite mejl och tagit det lugnt. ikväll ska vi som sagt iväg och se på lite fyrverkerier, det ska bli jättekul. Det är ju deras nationaldag här så det är lite extra firande!

Föresten, kom på nu.  För de som undrar så är det 6 timmars tidsskillnad från Sverige. Det vill säga när klockan är fyra på eftermiddagen i Sverige är den 10  på förmiddagen !

Det var allt jag hade att säga för den här gången men det kommer fler uppdateringar. Jag ska lägga in alla bilder så snart som möjligt! Ska bara lägga in dem på datorn först men sen ska ni bli bombade med bilder, kul va?:)

Ha det så jättebra så hörs vi snart igen!

Josefin

Kommentarer
Postat av: Emil

Hej=) du verkar ha fått de jättebra och hoppas du får en underbar tid. Jag åker till NY den 24 augusti och sen vidare till Boston till min nya värdfamilj=) lite avundsjuk på dig som bor i the big apple:P

2009-07-05 @ 02:12:09
Postat av: Sussie

Hej, va kul!!

Va det pirrigt när du vakna upp efter första natten? (tror inte jag kommer få så mycket sömn den första natten hos min värdfamilj)



2009-07-05 @ 11:32:59
Postat av: Sussie

Hej!



Var det pirrigt att vakna upp efter första natten hos familjen, tror att jag själv kommer vara för nervig för att kunna sova!



Jag ska bo utanför NY, åker den 17 aug. Vart i/utanför? NY bor du?



Kram sussie

2009-07-05 @ 11:38:10
Postat av: Stina

Hej! Mycket bra blogg måste jag säga :)

Jag undrar vilken förening du har åkt med? EF? STS?

2009-07-05 @ 13:21:13
URL: http://stin.devote.se
Postat av: Mimmi

Hejsan! Gud va kul att allt går så bra!

Jag läste att du bor vid White Plains, jag ska dit den 17 augusti, ska bo i Scarsdale utanför white plains, du kan ju kolla med din värdfamilj om det är nära :) Vore kul att ha kontakt med någon som bor i området! Lycka till med allt och hör av dig :)

2009-07-05 @ 18:13:43
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: mandy - au pair in Seattle

jag vaknade typ vid 4 tiden forsta dagen:p var sa himla jet laggad, va det i 2 veckor sen... usch skont att det ar over nu :)

2009-07-05 @ 22:03:53
URL: http://mandyslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0