25/7 09

Hejsan!

Nu har jag äntligen tid att uppdatera efter en dag, perfekt. Får försöka fortsätta med det så gott jag kan!

Idag har det varit en bra dag. Jag fick  sovmorgon idag med, vilket var mycket skönt. Sen så har det varit fullt upp hela dagen. Vi har mest varit ute. Jag och L har spelat basket, fotboll, han har cyklat och vi har  legat ute i trädgården och läst böcker. Vi har vart lite inne också och byggt med lego. Idag byggde jag svenska flaggan är faktiskt stolt. L sa att jag började lära mig nu haha han är för rolig.

25

svenska flaggan gjord av lego!

På eftermiddagen åkte vi till den närmaste staden här för att uträtta lite ärenden. Bland annat fixa med mitt bankkort. Jag har mänligen skaffat ett bankkonto här i usa och jag fick 2 likadana kort hemskickade i veckan, skumt! Sen gick det inte att aktivera dem heller. Men det löste det på banken så nu ska det kortet redo för att användas. Skönt då slipper jag oroa mig över det. Sen hämtade vi lite mat. Idag åt jag och min värdmamma kycklingsallad och L och min värdpappa åt  pizza. Pizzorna här är väldigt annorlunda om man jämför med sverige. De är jättetjocka bottnar här och jättemycket ost på dem, de såg verkligen annorlunda ut. Kan tänka mig att den svenska pizzan särskilt skövdes pizza är mycket bättre!

Nu ikväll upptäckte jag också att det låg paket på vår trappa och det var till mig. Jippi! Det var från min morbror Jimmy! En födelsedagspresent så jag har inte öppnat den än, fyller inte år förens på onsdag nästa vecka så jag får allt hålla mig ett tag till. undra vad det är i ? Det var ett kuvert med men där stog det tydligen vad det var i paketet så min värdmamma läste upp hälsningen för mig. Hon ville träna svenska sa hon och hon klarade det ganska bra, tro det eller ej.  Det var så roligt när hon pratade, skrattade som bara den. Sen gömde hon kuvert för mig så jag inte skulle tjuvkolla. TACK så jättemycket, det var jättesnällt av dig Jimmy. Blev jätteglad!



paketet från sverige, tack igen!

Imorgon bär det till en nöjespark, six flags. Kommer åka dit med två andra au pairer, hoppas det blir roligt! Ni får veta hur det var imorgon eller på söndag.

Nu ska antingen läsa i min bok eller kolla lite på film. Får se vad det blir, det märker vi!

Ha det så bra!

Saknar alla underbara människor hemma i Sverige! Kramar till er, tänker på er!

Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0