Torsdag 10/7 09

Hej Hej!

Idag har det varit en lugn dag, det var skönt. Vi har byggt med lego, målat, busat, läst böcker och cyklat såklart. På eftermiddagen hade L en playdate med en pojke som bor granne med oss. Det var förstå gången de träffades för de har precis flyttat hit. Vi tänkte att  det kunde vara bra för dem att träffas i och med att de ska börja i samma klass nu till hösten. Playdaten gick jöttebra och de kom bra överens. De gillade det så mycket så L ska till hans hus och ha en playdate imorgon eftermiddag.

Ikväll var vi och handlade, jag har ju vart det en gång förut men idag storhandlade vi. Det var verkligen mycket. Jag handlade köttfärs så nu kan jag göra svenska köttbullar till dem. Jag ska göra det innan C , den andra au pairen åker hem, Det blir nog att jag gör det på måndag eller tisdag. Hoppas att jag klarar det! 

Ikväll så träffade jag och C en annan au pair. hon kom hem till oss och vi grillade marsmalows eller hur det nu stavas på terassen, det var mysigt. Sen satt vi och pratade lite, det var trevligt och kul att träffa lite nytt folk. 

Jag har lärt L lite svenska nu, han är verkligen duktig. Jag har lärt honom "hej jag heter L**** och hej mamma/pappa jag älskar dig. Han sa det till de när de kom hem från jobbet idag , de blev allt lite förvånade men han var jättestolt. Det är kul, jag ska allt lära honom lite mer och när året är slut kanske han kan hyfsad svenska, vem vet.

Imorgon är vi lediga på förmiddagen så då ska jag passa på att köra lite bil med värdmamman, hoppas det går lika bra den här gången. Men det tror jag!

Nu måste jag sova så jag är pigg när jag ska köra imorgon!





Mamma och jag, saknar dig!


Ha det så bra!

Josefin


Kommentarer
Postat av: Anonym

hejjj varför skriver du inte vad barnet heter?

2009-07-10 @ 11:59:21
Postat av: Uncle J

Hej Josse,

skoj att höra att du träffar lite folk.

Vilket system det här med playdates, det låter väldigt usa hehe.

Här är det väl bara vuxna som har playdates.

Jag mailade dig.. du kan väl se om du kan svara senare.

Ha en bra fredag.

Uncle J****

2009-07-10 @ 12:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0