Helgen

Hej Hej!

Nu har Carina, den förra au pairens och hennes familj lämnat huset. Det känns lite tråkigt att hon åkte för vi trivdes bra ihop. Sen har hon också varit en jättestor hjälp för mig, hon har verkligen hjälpt mig. Jag tycker det har varit superbra att ha henne här.Jag hoppas att hon får en jättebra resa och verkligen njuter. De ska vara på resande fot i 28 dagar det ni. Riktigt häftigt!

Hur har helgen varit då? Jo den har varit bara bra mycket folk som sagt , men det har bara varit roligt.. Igår så hjälpte jag min hostmum med förberdelserna inför kvällens barbeque. Vi gjorde rent stolar och bord, fixade med mat m.m. Vi åkte även till en liten stad som ligger ca 15 min bort för att uträtta lite ärenden bla köpa en tårta till Carina. Det var också lite markand som vi gick runt och titta lite på men jag hittade inget speciellt. Sedan var det dags att åka hem och göra sig i ordning för kvällens barbeque. Första gästerna var mina världföräldrars bästa vänner och de var verkligen hur trevliga och roliga som helst. De ser jag verkligen fram emot att träffa fler gånger! Så kvällen var mcyket trevlig och vi åt mycket god mat bla korv, fläskkotletter, potatis m.m. Verkligen roligt, jag ser fram emot fler barbeque kvällar.

Idag har jag inte gjort så mycket. Vaknade vid 10 tiden, gjorde mig iordning, åt frukost och sen dess har jag mest tagit det lugnt och hjälp Carina med olikasaker som behövdes fixas innan hon skulle åka så dagen har gått ganska fort ändå. Ikväll ska jag inte göra så mycket mer, kanske kollar på en film. Vi har hyrt massor med filmer och de ska lämnas tillbaks på tisdag så jag får nog börja se på dem nu. Har bara sett en hitills.

Från och med imorgon är jag helt ensam med L. Jag har jobbat två dagar själv med honom men då har Carina ändå funnits i närheten eller så har jag träffat henne på kvällen om det är något jag har undrat över. Men nu är det dags att starta igång det här livet på riktigt. Självklart är jag lite nervös men jag ska göra mitt bästa och jag är ju inte mer än människa. Hoppas allt går bra!

Nu ska jag ta och kolla på någon film, hoppas jag hittar någon bra bland de där hyrfilmerna.

Ha det så jättebra så hörs vi snart igen!

Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0