Första arbetsdagen

Hejsan!

Nu har jag gjort min första arbetsdag som en au pair. Jag gjorde den dock inte själv utan jag hade den förra au pairen till hjälp. Hon ska stanna här tills på torsdag nästa och tills dess ska vi jobba ihop. Vissa kan tycka att det känns jobbigt men jag tycker att det bara är bra. Hon kan visa mig runt, visa hur hon hanterar värdbarnet och ge mig massor med tips och trix helt enkelt. Jag tycker det är super!!

Idag så började min arbetsdag vid 9.00 och sluatde ca 18.00. Det var en helt okej dag, På förmiddagen byggde vi med lego, L älskar verkligen det så jag antar att det kommer bli mycket legobyggande för mig det kommande året. Han har nyss lärt sig cykla så självklart ville han ut och göra det lite så det fick det bli. I den stekheta solen men det gick bra , vi gick ner till en bäck och tittade lite, Det var mysigt! Sen åkte vi hem för att äta lunch och efter det har det varit lugnt. Vi har målat, lekt, berättat historier för varandra, han älskar verkligen att lyssna på historier, så det är ett plus om man har vild fantasi, jag får se till att utveckla min lite!

När jag och den andra au pairen slutade så åkte vi till några av hennes kompisar. Det var en svensk tjej och en från Österrike, de var jättetrevliga och vi hade det kul. Vi var inte där så länge men en stund i alla fall. Det var kul att träffa lite nytt folk.

Det var allt för idag , nu somnar jag snart här haha!

Ha det så bra!

Josefin


Kommentarer
Postat av: Jennie R

Jag är så glad för din skull att allt går bra :) hoppas det fortsätter så! Kul att har en blogg så att man kan följa dig :)

Ha det så bra tänker på dig

Kram

Jennie

2009-07-07 @ 10:34:35
Postat av: Uncle Jim

Vad skoj att ni gör saker, Lego är ju mera kreativt än vad dator/tv-spel är. Låter som L har det jättebra. Och du också för den delen. Du får väl ta tag i "Tusen och en natt" så är du ju hemma innan du läst en om dagen :D Dvs. om din fantasi skulle tryta...

Vad bra att hon guidar dig runt.

Ha de gott, vi hörs....

2009-07-07 @ 13:34:31
Postat av: pontus

yooooooooo!



verkar gå bra i USA, skönt de!

här hemma händer de inte så mycket, va på törebodafestivalen i helgen o ska på cykelsemester nu i helgen. får snart reda på högskola förresten!

va o bada i simsjön ida me ja



hoppas fotbollströjan blev bra till logan du får hälsa han:p



hade bra:D

2009-07-08 @ 00:13:03
Postat av: Emma

Det låter som att du har det bra! Kommer du bra överrens med familjen och lillkillen än så länge? Jag längtar jättemycket tills jag skall åka:). Då får du visa mig runt lite i New York så jag hittar alla bra ställen!

Kram

2009-07-08 @ 22:37:37
URL: http://Birken.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0