Flygresan+ två dagar med au pair skola!

Hejsan allihopa!

Nu har jag varit här på skolan i två dagar. Det går bra och lektionerna är intressanta och roliga. Vi har långa dagar vi börjar vid 8.00 och slutar ca, 20.30. Men jag lär mig otroligt mycket och jag trivs bra här, Det negativa är väll huset vi bor  i , det är stenhårda madrasser och flugor i duschen och ALL mat är verkligen friterad. Men men jag klarar mig, på fredag kommer jag till min hostfamily och då hoppas jag att det blir bättre mat, vilket jag tror och även en lite mjukare säng håller jag tummarna för.

Flygresan gick bra, den var lång men jag sov en del av tiden så det gick ganska snabbt ändå. När vi kom till skolan så samlades vi i vårt hus och de hade ett kort infomöte och sen skulle vi få ett snack, gissa vad det var då, chips! Skräll! Typiskt usa haha :P

Nu ikväll så hade vi en jätterolig föreläsning av en polis osm jobbar i NYC. Han var verkligen jätterolig och man lärde sig mycket om olika regler och lagar i USA.

Imorgon har vi en workshop  på morgonen och sen ska vi åka in till NYC, woho! Det ska verkligen bli jätteroligt! Vi ska se allt som är värt att se och jag ska garanterat köpa en I love NY t-shirt så jag ser ut som en äkta turist! Jag fick den här resan av mina värdföräldrar i välkomms present och sen fick jag lite annat med, det ver snällt av dem :)

Jag ringde min hostfamily idag och tackade för presenten och så och de lät lika teevliga som vanligt. Det är verkligen jätteskönt, hoppad de är lika tevliga i verkligheten!

På fredag åker jag till min hostfamily. Bussen från skolan går 09.15 och jag är framma 10.15 och då ska de möta upp mig där, white plans heter det. Sedan så skulle vi gå ut och äta någon stans, jag kan ju garanterat säga att jag inte kommer ta något friterat haha :P

Jag har inte riktigt listat ut hur man lägger upp bilder än men det kommer så fort jag vet, Om det är ngn som vet så får ni görna säga till!

Nä, nu måstye jag gå och lägga mig om jag ska orka upp imorgon. Uräskta om det är lite vimsig text, jag är jättetrött så det är därför isf :P

Jag skriver så snart som möjligt igen, men som ni säkert förstår så är dagarna fullspäckade så det är svårt att få ett tillfälle då man kan skriva men jag ska göra mitt bästa!

Ha det så jättebra så hörs vi snart igen!


Josefin 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du verkar ha det bra där borta :) Synd att jag inte kunde hålla dig sällskap :( Verkar som att jag tidigast kan komma iväg i augusti. Väntar fortfarande på att bli matchad med en familj.

Ha det bra! Kraam

2009-07-02 @ 17:51:23
URL: http://myaupairdream.blogg.se/
Postat av: Anna

Heejsan, hittade nyss till din blogg och kommer fortsätta läsa här :D



Det med att lägga upp bilder, när du skriver inlägg, så finns det en liten ikon med en liten liten bild på, där man kan trycka så det blir tjock text eller så, så klickar man där så kommer det upp en ruta, i rutan uppe till höger finns det sån "ladda upp" så klickar man där, så kommer det sån "bläddra..." så väljer du bild, sen ladda upp i full storlek så blir det en "stor" bild ;P



kanske var lite klyddit med hoppas du förstår ändå ;P haha :)



Lycka till med allt :D

2009-07-03 @ 14:58:52
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: mandy - au pair in Seattle

shit vad langa dagar:p vi hade 8.00-16.30/17.00 typ. Vilket foretag akte du med?

2009-07-05 @ 21:55:24
URL: http://mandyslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0