De två sista dagarna på au pair skolan+mötet med familjen

hejsan :)

Nu har jag äntligen tid att skriva igen, jag är nu hemma hos familjen och har precis packa upp alla mina saker .

De två sista dagarna på skolan var bra, igår hade vi lektioner halva dagen och sen på eftermiddagen åkte vi int till the big apple. Det var verkligen häftigt. Allt var mycket större än var jag trodde och vi såg massor med häftiga saker. Vi hade en guidad tur där vi såg olika scener där de spelat in kända  filmer och serier. Vi såg många platser där de spelat in sex and and the city och andra olika filmer. Vi tog oxå en båt över till staten Island, under den resan såg vi frihetsgudinnan på nära håll, det var coolt :D. Efter guidningen hade vi fritid i två timmar och då gick vi på stan, vi besökte bla victoria secret, me like! Vi kollade oxå en en jättebra klädaffär men jag hittatde inget tyvärr.. Sen kom vid tillbaka kl 23.00 och då fixade vi med bagaget och duchsa och sen så gick jag och la mig, somande direkt.

Idag då, den dagen jag har gått och väntat på så länge. Jag var verkligen nervös. Vi hade först frukost där vi fick hamburgare och äggröra till frukost, typiskt skolans mat haha :P. Men sen hade vi ett kort info möte och sen var det dags att sätta sig i bussen och ge sig av mot white plans, där min hostfamily skulle hämta mig.
På bussen satt jag bredvid Maggie, men hon ska till Boston så det är ju en bit bort. Jag kände mig inte så nervös medans vi åkte men sen så såg jag massor med familjer stå och vänta vid the bus stop, då blev jag verkligen nervös haha:P. När jag gick ut i bussen så hade inte de kommit än men de kom sen efter fem minuter . Mitt hostbarn kom springandes med en stor blombukett och kramade mig, han är verkligen jättesöt. Sen fick jag en stor kram av mamman och pappan, de är verkligen jättetrevliga:). När vi pratat lite så gick vi till ett ställe och åt, jag tog kyckling och grönsaker, det var verkligen jättegott .

Efter restaurangbesöket åkte vi hem till deras hus och jag säger bara oh my god vilket hus. Det var typsikt amerikanskt, jättefint och gulligt. Jag gillar det verkligen och det är så  mysigt. Mitt rum är också jättemysigt, jags ka ta kort på det och lägga ut det här om jag kommer på hur man gör, men det gör jag nog tids nog :).

Nu har jag precis packat upp och ska gå ner till dem nu, de ska få sina presenter. Hoppas att de gillar dem :D

Ha det så jättebra!

Josefin

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det där med att lägga upp kort. Vet du hur man lägger in korten på datorn? Isf om du inte vet hur man lägger in korten i dina blogginlägg ska jag försöka förklara det nu:



När du har skivit inlägget och ska lägga in bilden på en speciell plats så klickar du på ikonen som ser ut som ett träd (Under Fet, Kursiv och understrucken- ikonerna). Då kommer det upp en ny sida, klicka på Ladda upp en bild högst upp i högra hörnet. Sen förstår du nog :-)

2009-07-05 @ 09:43:04
URL: http://ettlivsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0