29/7 09 Min 19 årsdag

Hejsan!

nu har jag tid och ork att skirva om min födelsedag här på andra sidan atlanten. Det var en helt underbar dag och jag tror inte att det kunde blivit så mycket bättre, det enda som kunde gjort det bättre vore om alla mina nära och kära från sverige kunde vara här men det får vi ta igen på min 20 års dag!

På dagen jobbade jag på som vanligt. L var som en ängel hela  dagen, helt underbar! Så vi hade en rolig dag ihop som innebar målning, leka med tåg, vara ute m.m. Jag passade också på att ringa lite samtal till Sverige och fick prata med underbara människor som förgyllde min dag, mycket Sen på kvällen när mina värdföräldrar kom hem så åkte vi till en restaurang för att fira mig, den heter the red lobster. Vi åt två rätter och till förätt och vi tacochips med en god dipp, huvudrätten var för mig, räkor, hummer och ostron med råris. Det var verkligen jättegott! Mums! Sen så satt vi och prata ett tag och jag fick lite presenter av dem, mycket snällt. Jag fick två jättefina bokmärken. Ni vet sådana där som håller reda på vilken sida man är på och sen fick jag en ipod tpuch. Hade inte alls förväntat mig så fina presenter, verkligen jättesnällt. Skämdes nästan lite när jag tog emot dem men som sagt så blev jag jätteglad. Sen när jag tror att vi ska gå så ser jag att det kommer ut fyra servitörer med en skål med glass med ett ljus i och sjunger happy birthday. Jag blev så chokad, förstod inte att det var till mig först men det var det. Det var faktiskt riktigt häftigt! Så det var en helt underbar middag med min underbara värdfamilj.

När vi kom hem så bad de mig gå upp på övervåningen ett tag och sen  skulle de ropa när jag kunde komma ner. Så efter ett tag ropade dem på mig och då stod de där nere med en jättefin glasstårta där det stod happy birthday josefin på. Den var god också kan jag lova!  L sjöng också en särskild sång till mig som han sa att han hade kommit på själv. Den gick så här:

Happy birthday to you
I love I do
You are my au pair
I love you I do!

Det tycket jag var gulligt!

Efter det så gick jag upp till mitt rum för att öppna presenterna jag hade fått skickade till mig. Jag fick en bok av jimmy, tack! Av mamma och Pontus fick jag veckorevyn, ett kort på mig och Pontus, två halsband, kaviar och te. Perfekt! Tack så jättemycket. Det var verkligen uppskattat och kul!

Som sagt kunde inte min födelsedag blivit så mycket bättre och jag är glad att jag bor hos den familjen jag gör. De förgyllde verkligen min födelsedag!

Tyvärr så gick min kamera sönder på morgonen så jag kunde inte ta en enda bild. Men som tur var så tog min värdmamma månag bilder med sin kamera men jag har inte fått dem till min dator än får se när det blir. Det kan nog ta ett tag. Men det kommer när det kommer.



Ha det så jättebra!

Josefin

Kommentarer
Postat av: Carina

Hejsan vilken underbar och härlig födelsedag du haft. Skönt att höra att din värdfamilj är så underbara och verkligen bryr sig om dej. Kram Mamma

2009-07-31 @ 10:34:04
Postat av: cassandra

Åh grattsi i efterskott! din födelsedag låter som en lyckad dag! vad roligt att du trivs så bra med din familj! :) ha det så bra!

2009-07-31 @ 11:42:35
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Hannah

Skönt att höra att din födelsedag blev så bra:) Din 20års dag kommer bli lika bra:D<3

2009-07-31 @ 21:21:30
Postat av: jannike

Grattis i efterskott igen <3 saknar dig

2009-08-04 @ 10:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0