27-28/7 09

Hej Hej!

Nu ska jag göra en liten sammanfattning av två dagar här på andra sidan jorden.

Igår hade jag och L en superbra dag. Vi tog det lugnt på förmiddagen och bara slappade, byggde med lego och så vidare. Vid 12 tiden så skjutsade min värdmamma mig och L till poolen för det var så himla fint väder ute, strålande sol och säkert 30 grader, inte helt fel. Vi hade en jättebra dag ,vi badade och han visade allat han hade lärt sig på sina simlektioner. Han var så duktig, han kan nog snart lära sig simma på riktigt utan hjälp. Ska försöka klara av det den här sommaren. Det skulle vara bra för honom! Vi var vid poolen ca 5 timmar utan att han trotsade eller något sånt. Skönt! Sen gick vi till en närliggande lekplats och gungade, det var år och dar sen jag gjorde det men roligt var det! Mer sånda dagar tack!

Idag fick jag dock betala för den bra dagen igår. Min värdmamma jobbar inne på manhattan så hon tänkte att jag och L kunde följa med in till city och få gå på ett stort museum i NYC medans hon skulle göra en jobbgrej som skulle ta ca 2-3 timmar. Jag tycke det lät som en superbra ide och det tyckte L med till en början. Alltt gick bra fram tills min värdmamma lämnat av oss, då gick vi och köpte biljetter. Sen gick vi in och då började han trotsa direkt och han forsätta under hela dagen. Det var jobbigt, värsta hitills! Tillslut fick jag ringa min värdmamma och det hela slutade med att vi åkte hem och han fick en timeout för resten av kvällen. Inget tv-tittande, ingen cykeltur och han var tvungen att vara på sitt rum. Hans timeout varade från att vi kom hem tills han somna så jag tror han förstod var han gjorde. Han har bett om ursäkt nu så det känns bättre både för mig och honom. Något som jag är väldigt tacksam för att jag har i sådana här stunder är mina världföräldarar, de är verkligen jättebra och stöttande när det gäller sånt här och annat också.Nästan alla au pairer möter såna här utmaningar och jag tror att det är bra med dem också även om det inte känns så för stunden. Det stärker väl banden mellan oss och får oss att lita på varandra. Han vet vart han har mig och jag vet vart jag har honom. Hoppas på en bättre dag imorgon!

Nu över till något roligare. Igår fick jag två födelsedagskort, ett av mormor och morfar och ett  av gun och nisse. Så snällt av er. Tack så jättemycket, de står här troget här på byrån. Sen fick jag ett paket till av mamma och Pontus, tack! Oh, så spännade. Jag ska vänta med att öppna det tills imorgon då det är min födelsedag här på denna sidan av jorden. Tack så jättemycket mamma och Pontus, Tack också för födelsedagshälsningarna från hannah, alfred, morgan och mamma. Det var snällt av er. Det betyder mycket!


Paketet från mamma och Pontus , spännande . Tack!


 Kortet från mormor och morfar, tack!



Kortet fårn Gun och Nisse, tack för det med!

Imorgon fyller jag 19 år, jippi! Jag börjat bli stor nu! Imorgon ska jag ha en superbra dag . Hoppas ni också får det!

Josefin

Kommentarer
Postat av: mandy - au pair in Seattle

grattis i forskott:)

2009-07-29 @ 06:04:46
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: Carina

Grattis kära Josefin på din dag. Önskar dej en riktig skön och bra födelsedag. Många kramar från din Mamma

2009-07-29 @ 07:16:10
Postat av: Uncle Jimmy

Hipp hipp hurra!!

Grattis på din dag!

Hälsningar från Lund

2009-07-29 @ 07:16:51
Postat av: Jennie R

Grattis Grattis på din födelsedag :) Hoppas den blir toppen!!

Kram Jennie och Johannes

2009-07-29 @ 09:40:11
Postat av: Emma

Grattis på födelsedagen:)

2009-07-29 @ 09:50:37
URL: http://Birken.devote.se
Postat av: Johanna

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en bra dag :)

2009-07-29 @ 09:51:04
URL: http://myaupairdream.blogg.se/
Postat av: Hanna

Grattis ännu en gång på din dag gumman:)<3

2009-07-29 @ 13:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0